عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۰۸۶
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت عنوان کرد:
آیت الله اراکی گفت: موسیقی حرام فراخوانی از سوی شیطان است.

عقیق:آیت الله «محسن اراکی» در مراسم معرفی درسنامه غناء و موسیقی از مجموعه دروس رهبر معظم انقلاب اسلامی که دیروز(سه شنبه 1 مردادماه) در مرکز جامع علوم اسلامی (مؤسسه ولی امر) برگزار شد، از فرهنگ به عنوان یک مقوله اجتماعی یاد کرد و گفت: جامعه بدون وجود حاکمیت سیاسی و رهبر شکل نمی‌گیرد و این حاکمیت است که فرهنگ را به مردم معرفی می‌کند.


دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: جامعه بدون وجود فرهنگ شکل نمی گیرد و بدون وجود رهبر استوار نمی شود و فرهنگ از سوی حاکمیت ساخته می شود. جامعه ای که در آن هرج و مرج وجود داشته و حاکمیت نداشته باشد، استوار نمی ماند.


آیت الله اراکی عدم ارتباط میان فرهنگ و حکومت را از اعتقادات اشتباه در زمینه فرهنگ توصیف کرد و افزود: اینکه گفته می شود فرهنگ و حکومت با هم ارتباط ندارند و حاکمان نباید در این حوزه وارد شوند، یک ادعای غلط به شمار می آید، در حالی که فرهنگ در جامعه‌ای با هرج و مرج و بدون وجود حاکمیت، استوار نمی‌گردد.


وی رسانه را از مهمترن زیرمجموعه‌های فرهنگ و از اثرگذارترین عوامل حکومت برای فرهنگ‌‌سازی در جامعه خواند و اظهار داشت: شکل‌گیری جامعه با هویت خاص نیازمند رسانه است، رسانه در شکل‌گیری جامعه اسلامی نقش مهمی  بر عهده دارد.


عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فقه اجتماعی بر این مساله استوار است که امام در جامعه دستور داده و مردم از آن پیروی می کنند. فقه نظام نیز فقهی به شمار می آید به تحقق آن منوط به حاکم و محکوم است و بدون وجود هر کدام از آنها محقق نمی شود.


وی درباره درسنامه غناء و موسیقی تأکید کرد که در این کتاب به ‌صورت مفصل در خصوص موسیقی و غنا با جامعیت بحث شده است و این کتاب راه را برای تحقیقات دیگر در این زمینه باز می‌کند.


آیت الله اراکی موسیقی حرام را فراخوانی از سوی شیطان برشمرد و ادامه داد: برخی آهنگ‌ها موجب تحریک تقوا و معنویت و برخی تحریک رذائل است، علما بر اساس روایات، ضوابطی برای این نوع آهنگ تبیین کرده‌اند که یکی از مهم‌ترین این کارها، درس‌نامه غنا و موسیقی درس خارج رهبر معظم انقلاب است.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین