عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۰۸۲
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴
رئیس ستاد حج و زیارت در مکه مکرمه از حجاج ایرانی خواست از همراه بردن اشیای گرانقیمت و وجه نقد به مسجدالحرام خودداری کنند.

عقیق:اکبر رضایی رئیس ستاد مکه گفت: من از زائران می خواهم وجوه نقد و اشیای قیمتی خود را در هتل به امانت بسپارند و هنگام تشرف به مسجدالحرام به میزان ضرورت، پول همراه داشته باشند.

وی افزود: در بسیاری از اتاقهای هتلها، گاو صندوق موجود است و علاوه بر آن، زائران می توانند مطابق دستورالعملها، اشیای قیمتی و وجوه خود را نزد مدیران ایرانی مجموعه ها یا مدیران کاروان به امانت بگذارند.

رئیس ستاد مکه، علت این درخواست را کمک به حفظ آرامش و امنیت حجاج و پیشگیری از موارد احتمالی مفقودی یا سرقت وجوه عنوان کرد.

رضایی همچنین از زائران ایرانی خواست به محض گم شدن گوشی های همراه خود، موضوع را به سرعت به همکاران ستاد حج و زیارت در مناطق اعلام کنند تا با غیرفعال کردن سیم کارت، از سوء استفاده احتمالی از گوشی ها جلوگیری شود.

وی همچنین نسبت به عبور از عرض بزرگراهها و خیابانهای اصلی در مکه به زائران ایرانی هشدار داد و از آنها خواست فقط در مواقع ضروری، این راه را انتخاب کنند.

رئیس ستاد مکه گفت: در صورتی که حجاج، عبور از خیابانهای اصلی را ضروری می دانند، با توجه به سرعت زیاد خودروها در مکه، با رعایت احتیاط کامل از عرض خیابان رد شوند.

سومین توصیه وی به حجاج ایرانی، انتخاب زمان مناسب برای رفت و بازگشت از مسجدالحرام بود.

رضایی افزود: هر روز شمار حجاج حاضر در مکه مکرمه اعم از ایرانی و غیر ایرانی افزایش می یابد و  ازدحام زائران و شلوغی اتوبوسهای مسیر مسجدالحرام بیشتر می شود.

وی ادامه داد: زائران به نحوی برنامه ریزی کنند که حداکثر دو ساعت قبل از اذان از هتل خارج شده و یک ساعت قبل در حرم حضور داشته باشند.

این مقام مسئول در سازمان حج همچنین از نمازگزاران خواست پس از اقامه نماز نیز نیم ساعت در خانه خدا بمانند تا از ازدحام و ترافیک مسافران اتوبوسها کاسته شود.

رئیس ستاد مکه تصریح کرد: زائران محترم هنگام سوار شدن به اتوبوسها صبور باشند، عجله نکنند و رعایت حال افراد کم توان و مسن را نیز بکنند.

وی گفت: حجاج و زائران همه کشورها ناظر و شاهد رفتار ما در سرزمین وحی هستند. ما از هموطنان می خواهیم با رعایت نظم و انضباط، شان حاجی ایرانی را در همه حال رعایت کنند.

به گفته مسئولان ستاد مکه، در حال حاضر روزانه نزدیک به 150 دستگاه اتوبوس، زائران ایرانی را از هتلها به مسجدالحرام منتقل می کند و این تعداد با افزایش ورود زائران در روزهای آینده تا 300 دستگاه نیز افزایش خواهد یافت.

نزدیک به 35 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج تمتع تا نیمه شب گذشته وارد مکه مکرمه شده اند.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین