عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۰۲۵
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
حجت الاسلام و المسلمین کفیل گفت:توجه به همسایه و خدمت به او، یکی از مصادیقی است که در زندگی ائمه اطهار (س) نیز دیده می‌شود.

عقیق:یکی از مصادیق مهم خدمت کردن، خدمت به همسایه است. موضوعی که بار‌ها در سیره عملی ائمه اطهار (س) دیده شده است.

حجت الاسلام و المسلمین کفیل کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی در این باره گفت: خدمت مصادیق متعددی دارد و ما اگر می‌خواهیم، خدمتمان کریمانه باشد، باید به انواع متعدد خدمت توجه کنیم. یکی از مصادیق خدمت، ساخت مسجد است.

امیر المومنین علی (ع) حداقل پنج مسجد در شهر‌های مختلف کوفه، مدینه و در کنار قبر حضرت حمزه در میقات ساختند. خدمت می‌تواند مسجد سازی باشد. دیگر مصادیق خدمت، رسیدگی به یتیمان یا توجه به همسایه است. اگر ما می‌گوییم امیر المومنین (ع) خادم مردم و الگوی همه ما بودند، باید بدانیم که خدمتشان دارای دو بعد بود؛ ابتدا بعد انفاق و بعد دیگر الجارُ ثُمَّ الدّارُ (اول همسایه سپس خانه خود).

وی افزود: امام علی (ع) در وصیت نامه خود می‌گویند، اللَّهَ اللَّهَ فِی جِیرَانِکُمْ. قسم می‌دهند برای خدمت به همسایه؛ ما چقدر به همسایه خدمت کردیم. یکی از مصادیق این خدمت، تحمل کردن همسایه است. در آپارتمان‌ها وقتی بچه همسایه یک مقدار می‌دود و بازی می‌کند، فریاد می زنند در صورتی که اگر همسایه را تحمل کنیم، خدمت و عبادت کردیم؛ این صبوری‌ها مزد دارد. اگر در کوچه و بازار مشکلی برای اطرافیان پیش آمد، به آن‌ها کمک کنیم. یکی از شاخصه‌های خدمت، خدمت به همسایه و توجه به دیگران است.

در ادامه می‌توانید ویدیو این گفتگو را مشاهده کنید.

تعداد بازدید : 64

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین