عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۰۰۰
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
امام جمعه همدان:
نماینده ولی فقیه دراستان همدان با تاکید بر این که گاهی یک «سلام» از ساعت ها منبر اثرگذارتر است، گفت: امر به معروف با قوه قهریه پیش نخواهد رفت، بلکه با همین تعاملات و سلام کردن ها است که باید انتظار نتیجه گرفتن را داشت.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان در جلسه هماهنگی طرح «محراب سبز» با تشکز از سازمان ها و افرادی که در برگزاری نماز در پارک ها فعالیت دارند، گفت: یکی از متولیان اصلی نماز در پارک ها، گروه تبلیغی سراج است که باید به صورت ویژه از مبلغان این گروه تشکر کرد.

 
وی با بیان این که امام علی (ع) پیامبر اسلام (ص) را "طبیب دوّار بطبه" معرفی می فرمودند، یادآور شد: این که پیامبر(ص) در کوچه و خیابان همانند طبیبی به درمانگری می پرداختند نشان می دهد که تبلیغات الهی نیازمند مراجعه مستقیم به مردم است.
 
امام جمعه همدان افزود:  هیچ گاه انبیا و اولیا الهی در مسجدی نمی نشستند تا شاید مردم به سراغ آنها بیایند بلکه آنها به سراغ مردم می رفتند تا خود آنها با مردم صحبت کنند.
 
وی خطاب به اعضا جلسه خاطر نشان کرد: وظیفه ذاتی ما این است که به سراغ مردم برویم و بدانیم که این حرکت یکی از مظاهر طبیب دوار بطبه است. اگر در مقابل هجمه های دشمن حرکت های این چنینی نبود، امروز چیزی از دین باقی نمانده بود و لذا باید قدر این کار ها را بیشتر بدانیم.
 
نماینده ولی فقیه دراستان همدان بر لزوم حضور جامعه متدین در پارک ها و اماکن تفریحی تاکید کرد و گفت: امام خمینی (ره) در بحث مبارزه فرمودند «اگر ما در جامعه حضور داشته باشیم طرف مقابل بساط خود را جمع می کند و می رود و نیاز به زور نیست». بنابر این فرمایش، امروز جامعه متدین ما باید حضور قوی تری در اماکن مختلف داشته باشد و از ظرفیت های این کار غافل نشوند.
 
وی با بیان این که در هر لحظه باید مردم را به کار خیر دعوت کرد اظهار داشت: بسیار زیبا است که در مسیر رفت و آمد به نماز  حتی شده با یک سلام به مردم، در پی ایجاد تعامل باشیم.
 
امام جمعه همدان ادامه داد: شاید وضع ظاهری برخی از افراد ایجاد حس همگرایی را مخابره نکند، اما به خاطر داشته باشید که تنها یک سلام دادن به اندازه ساعت ها منبر می تواند اثر گذاری داشته باشد. 
 
وی با بیان این که "چه اشکال دارد حتی برویم و با بعضی از این خانواده یک چایی بخوریم"، بیان داشت: افرادی که به قوه قهریه اعتقاد دارند باید بدانند که امر به معروف با قوه قهریه پیش نخواهد رفت، بلکه با همین تعاملات و سلام کردن ها است که باید انتظار نتیجه گرفتن را داشت.
 
نماینده ولی فقیه دراستان همدان، دغدغه مندی را اصل مهمی در تاثیر گذاری خواند و گفت: یکی از راه های مدیریت در دین همین دغدغه ها است تا آن جا که اگر فرد دغدغه نداشته باشد نمی تواند ابتکاری برای انجام کار  داشته باشد. 
 
وی در پایان، توجه به محیط برگزاری نماز را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: یکی از مشکلاتی که ما با آن مواجه هستیم نبود جذبه محیطی است، بنابراین باید سعی کنیم با ایجاد فضایی مناسب مردم حس کنند  این محیط مخصوص برگزاری نماز می باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین