عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۸۴۸
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶
سخنران حرم مطهر رضوی:
خطیب بارگاه منور امام هشتم(ع) با بیان اینکه امام هشتم(ع) محبوب خدا و اولیای الهی است، گفت: امام رضا(ع) مظهر رأفت و رحمت پروردگار است.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا رنجبر ظهر دیروز در ویژه برنامه جشن شکوه رضوان که با حضور جمع کثیر از زائران و مجاوران امام رضا(ع) در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، ابراز کرد: خداوند متعال بوسیله اولیای الهی و اهل بیت (ع) انسان‌ها را به صراط مستقیم هدایت کرده است که لازمه باقی ماندن در این مسیر پیروی و تبعیت از سیره این بزرگواران است.
وی با اشاره به اینکه حرم امام هشتم(ع) پناهگاه درماندگان و دلشکستگان است، گفت: احیای دلهای مرده معجزه امام رضا(ع) است چرا که حضور در حرم مطهر این امام بزرگوار موجب روشنایی و معنویت روح می‌شود.
سخنران حرم مطهر رضوی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه تجلی صفات جلال و جمال الهی هستند، افزود: خداوند متعال، پیامبر اکرم(ص)، اهل بیت(ع) بر اعمال شیعیان و امت پیامبر نظارت می‌کنند بنابراین باید مواظب اعمال و رفتار خودمان در همه حال باشیم.
رنجبر در ادامه با بیان اینکه طی حاکم بودن چند سال قحطی که در زمان ولیعهدی امام هشتم(ع) پیش آمده بود مأمون با هدف شوم از امام رضا(ع) درخواست کرد تا برای باریدن باران دعا کند امام نیز این درخواست را پذیرفت، گفت: حضور امام رضا (ع) در سرزمین خراسان موجب نزول برکات فراوانی شد که یکی از این برکات مربوط به نماز باران امام رضا(ع) است که به نوعی جواب دشمنان ایشان را داد و مردم را نسبت به برکات وجودی امام رضا(ع) بیدار کرد.
خطیب بارگاه منور امام هشتم(ع) افزود: همه ایام ماه ذیقعده حول محور امام رضا(ع) که مظهر رافت و رحمت الهی است قرار دارد بنابراین دهه کرامت به سبب جنبه‌های معنوی و معرفتی فرصت مناسبی برای شناخت ابعاد مختلف سیره رضوی است.
یاد آوری می‌شود‌؛ قرائت آیاتی از قرآن کریم بیان احکام توسط حجت الاسلام والمسلمین حجت عابدینی، مدیحه سرائی توسط آقای سید رضا نریمانی ، همخوانی توسط گروه آوای رضوان و سخنرانی از دیگر برنامه‌های اجرایی دهمین روز دهه کرامت و جشن شکوه رضوان بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین