عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۷۶۲
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴
آل‌سعود:
هیأت وزیران سعودی در بیانیه‌ای در خصوص هرگونه بیان شعار سیاسی در مراسم حج هشدار داد و تهدید به برخورد کرد.

عقیق:جلسه هیأت وزیران سعودی امروز (سه‌شنبه) به ریاست ملک سلمان در کاخ «السلام» در جده برگزار شد و پس از پایان جلسه «ترکی بن عبدالله الشبانه» بیانیه‌ای در خصوص موضوعات طرح شده صادر کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عربستان (واس) در بخشی از این بیانیه آمده است که حجاج باید فضا را برای ادای مناسک حج مهیا کرده و مراعات برادران دینی خود را در اماکن مقدس بکنند و از هر چیزی که «روحانیت و آرامش حج» را مکدر کرده پرهیز کنند و هیچ شعار سیاسی یا مذهبی سر ندهند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «به هیچ وجه انجام این قبیل کارها در هیچ شرایطی پذیرفته نیست و اقدامات لازم در حق هر شخصی که مرتکب آن شود انجام خواهد شد.»

مراسم «برائت از مشرکین» طبق عقاید فرقه وهابیت و فتوای «عبدالعزیز بن باز» بدعت محسوب شده و حرام است. دولت سعودی نیز در طول سالیان گذشته تلاش بسیاری برای ممانعت از برگزاری این مراسم و سر دادن شعار علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی کرده است.

دولت سعودی سابقه سرکوب خونبار حجاجی که در مراسم «برائت از مشکرین» شرکت کرده‌ بودند را در کارنامه خود دارد. ۱۱ مرداد، ششم ذیحجه سال ۱۳۶۶ صدها زائر ایرانی به همراه برخی از زائران دیگر کشورها راهپیمایی را در مکه انجام داده و شعارهایی علیه آمریکا و اسرائیل سر دادند، این راهپیمایی با حمله  نیروهای سعودی همراه شد و در آن ۴۰۲ نفر از جمله ۲۷۵ ایرانی به شهادت رسیدند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ايراني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
0
وهابي احمق شما غلط ميكنيد .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
شما راست میگی که همه کارات درسته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
0
دلیلش اینه در مسائل اختلاف نظر وجود داره و حتی در مورد مسائلی هم که اتفاق نظر وجود داره باز معلوم نیست نتیجه منافع ناشی از این عمل به کی میرسه؟ مردم جهان این قدر احمق نیستند چون کسی شعار حقی داد آدم خوبیه؟ آدم خوب از عملکردش پیداست اونم که مشخصه
سهند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
0
تهدید نکرده بودند بیش از 500 نفر حجاج را به قتل رساندند حالا که تهدید کردند.......!!!! وقتی کسی حق زیارت ندارد حق برائت ندارد حق اعتراض ندارد.............. نمیدونم دیگه اینهمه پول ریختن بحساب سعودیها برای چیست؟؟؟!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
0
اگر در ایران بود به اتهام تبلیغ علیه نظام . اقدام علیه امنیت ملی . مخالفت با اصل مسلم ولایت فقیه تبانی با کشورهای متخاصم جاسوسی وافساد فی ارض محاربه با خدا و رسول و هزاران اتهام دیگر چنان بلایی سرت می آورند که تا هفت نسل بعد از تو و خودت معدوم و از سرنوشت قبرت هم خبری نباشد
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین