عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۷۱۹
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور از برگزاری ۱۲ هزار جشن طی ایام دهه کرامت در مساجد کشور خبر داد و گفت: کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد با همکاری اعتاب مقدسه کشور بنا دارند ۱۰۰ منزل سیل‌زده‌ها را بازسازی کنند.

عقیق:حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری جشن‌های دهه کرامت در مساجد کشور اظهار داشت: امسال برنامه‌های دهه کرامت با شعار «خدمت کریمانه مهربانی به رسم اهل بیت(ع)» برنامه‌ریزی شده است و برنامه‌های متعددی در عرصه‌های مختلف پیش‌بینی شده است.

برگزاری ۱۲ هزار جشن در مساجد

وی با بیان اینکه امسال ۱۲ هزار جشن در مساجد کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: بناست در ایام این دهه جشن‌های ویژه‌ای در مساجد شاخص کشور برگزار شود و در برخی از محلات و روستاها نیز قرار است جشن‌ها به‌صورت مشترک برگزار شود.

اجرای دو طرح «سفیران کریمه» و «کاروان کرامت» در مساجد

ارزانی اضافه کرد: با همکاری آستان حضرت معصومه (س) دو طرح «سفیران کریمه» و «کاروان کرامت» در مساجد برگزار می‌شود، تصریح کرد: کاروان کرامت استان به استان سفر می‌کند و در هر استان در مساجد شاخص به برگزاری جشن می‌پردازد.

رئیس شورای بزرگداشت دهه کرامت با بیان اینکه در طرح «سفیران کریمه» نیز افرادی از آستان قدس رضوی و حرم حضرت معصومه(س)در مساجد کشور حضور پیدا می‌کنند، گفت: این افراد با مراسم خاص آئینی با لباس‌های خاص وارد مساجد می‌شوند و در ابتدای ورود نقاره می‌زنند و صلوات خاصه امام رضا(ع) را قرائت می‌کنند و به بیان خاطرات خود می‌پردازند.

جشن‌های دهه کرامت در استان لرستان

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام دهه کرامت در مناطق سیل‌زده افزود: امسال شورای دهه کرامت علاوه بر ۴ شهر معنوی مشهد، قم، شیراز و ری در استان لرستان نیز جلسه برگزار کرد و بنا داریم جشن‌های متوعی نیز در این استان ویژه افراد سیل‌زده برگزار کنیم.

تعمیر و بازسازی بیش از ۱۰۰ خانه سیل‌زدگان

ارزانی با بیان اینکه در زمینه خدمت‌رسانی نیز سازمان بسیج طرح «هر مسجد یک خانه» را اجرایی کرد، تصریح کرد: براساس این طرح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و اعتاب مقدسه بناست ان شاء الله تعمیر و بازسازی بیش از ۱۰۰ خانه را در مناطق سیل‌زده تقبل کنند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در پایان خاطرنشان کرد: در روستاهای گیلان، مازندران، فارس، اصفهان و ... کاون‌های فرهنگی و هنری مساجد برای بازسازی خانه‌ها اقدام کرده‌اند و هر کانون بخشی از امر را برعهده گرفته‌ است.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین