عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۷۱۰
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸
حجت الاسلام احمد پناهیان؛
حجت الاسلام و المسلمین احمد پناهیان به اهمیت دهه کرامت تاکید کرد و زندگی امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه را سرشار از الگو برای حرکت رو به جلو دانست.

عقیق:دهه کرامت مانند بسیاری از ایام سال، به شادی و خوشحالی برای میلاد خاندان اهل بیت (ع) سپری می‌شود. این دهه از سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز و تا سالروز میلاد امام رضا (ع) ادامه دارد. اما نکاتی که باید از این دهه برداشت کرد و سرلوحه فعالیت هایمان در مسیر دین داری قرار داد، چیست؟ در این باره با حجت الاسلام و المسلمین احمد پناهیان کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی گفتگو کردیم.

این کارشناس مذهبی، دهه کرامت را یکی از فرصت‌های ویژه برای توجه به جوانان دانست و به خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: دهه کرامت عنوان بسیار زیبایی است که برای این بخش از تاریخ انتخاب شده است. کرامت و بزرگواری یکی از اصلی‌ترین خصیصه‌های اهل بیت (ع) و یارانشان بوده است. کما اینکه در جامعه کبیره می‌خوانیم، عَادَتُکُمُ الْإِحْسَانُ وَ سَجِیَّتُکُمُ الْکَرَمُ یعنی خلق و خوی شما ائمه اطهار (ع) کرامت است.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که دهه کرامت به قشر جوان غنای معنایی می‌بخشد. حضرت آقا فرمودند حرکت حضرت رضا (ع) و حضرت معصومه (ع) به سمت ایران یک حرکت جهادی بزرگ بود. حضرت فاطمه معصومه (س) دوشیزه جوانی بودند که با سفرشان به قم،موج معنوی تازه‌ای در این شهر ایجاد کردند. شهری که مامون تاکید داشتتند، پای امام رضا (ع) به آن باز نشود؛ چراکه قم مأمن شیعیان بود.

این کارشناس مذهبی ادامه داد:امام صادق (ع) هم درباره شهر مقدس قم صحبت‌هایی داشتند. در واقع حضرت معصومه (س) یک کار جهادی و انقلابی با سفر خود انجام دادند.

دهه کرامت دهه حرکت جوانان است

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در پایان گفت: اگر به سبقه جهادی و انقلابی دهه کرامت بیشتر پرداخته شود، جاذبه بیشتری برای جوانان ما نسبت به اهل بیت (ع) به وجود می‌آید؛ اگر فقط از احسان و کرامت در این ایام صحبت کنیم، دردی دوا نمی‌شود. جوان فقط سرشار از نیاز نیست. جوان حرکت و کوشش دارد که بتواند به وسیله آن از مکتب امام رضا (ع) و فاطمه معصومه (س) راه حق را بیاموزد.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین