عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۷۰۹
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۵

عقیق:آيات عظام امام،خامنه اي، نوري، تبريزي: اگر چيزى به بول پسر شير خوارى كه دو سال آن تمام نشده وغذا خور نشده (و شير خوك نخورده) آلوده شود، نجس است و چنانچه يك مرتبه آب روى آن بريزند كه به تمام جاهاى نجس آن برسد پاك مى‌شود ولى احتياط مستحبّ آن است كه يك مرتبۀ ديگر هم آب روى آن بريزند و در لباس و فرش و مانند اينها فشار لازم نيست.

آيات عظام مكارم،سيستاني و شبيري: اگر چيزى به بول پسر يا دختر شير خوارى كه غذا خور نشده آلوده شود، نجس است و چنانچه يك مرتبه آب روى آن بريزند كه به تمام جاهاى نجس آن برسد پاك مى‌شود  ولى احتياط مستحبّ آن است كه يك مرتبۀ ديگر هم آب روى آن بريزند و در لباس و فرش و مانند اينها فشار لازم نيست.
 آيت الله صافي: اگر چيزى به بول پسر شير خوارى كه دو سال آن تمام نشده وغذا خور نشده (و شير خوك و شير زن كافره نخورده) آلوده شود، نجس است و چنانچه يك مرتبه آب روى آن بريزند كه به تمام جاهاى نجس آن برسد پاك مى‌شود ولى احتياط مستحبّ آن است كه يك مرتبۀ ديگر هم آب روى آن بريزند و در لباس و فرش و مانند اينها فشار لازم نيست.
 آيت الله بهجت: اگر چيزى به بول پسر شير خوارى كه غذا خور نشده (و شير خوك نخورده) آلوده شود، نجس است و چنانچه يك مرتبه آب روى آن بريزند كه به تمام جاهاى نجس آن برسد پاك مى‌شود و شستن و فشار دادن آن لازم نيست و بنا بر احوط بايد شير كافر و شير نجس و شير غير پسر نيز نخورده باشد و أحوط اين است كه به وسيلۀ آب ريختن خود بول از بين برود يا اين كه قبلًا خشك شده باشد.

آيت الله وحيد: اگر چيزى به بول پسر شيرخوارى كه غذا خور نشده آلوده شود، نجس است و چنانچه يك مرتبه آب روى آن بريزند كه به تمام جاهاى نجس آن برسد پاك مى شود ، ولى احتياط مستحبّ آن است كه يك مرتبه ديگر آب روى آن بريزند ، و در لباس و فرش و مانند اينها فشار لازم نيست.


پي نوشت :

توضيح المسائل مراجع؛ ج‌1، م161
آيت الله وحيد،توضيح المسائل،م162
استفتاء مركز پاسخگويي انوار طاها از دفتر آيت الله خامنه اي


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین