عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۶۵۶
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
شاعر و مداح اهل بیت(ع) گفت: نسل فعلی کودکان و نوجوانان کشور برخلاف نسل‌های گذشته فاقد کم‌رویی هستند که این عنصر بسیار مهمی در عرصه مداحی محسوب می‌شود که موجب می‌شود شاهد مداحان بسیار خوبی در آینده باشیم.

عقیق:حسین درویش(رئوف) شاعر و مداح اهل بیت(ع) و مدرس این حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری کلاس‌های مداحی برای نوگلان و ذاکرین حسینی اظهار داشت: کلاس‌های مداحی ما براساس سطح بندی‌های صورت گرفته در سه سطح نونهالان، نوگلان و ذاکرین برنامه‌ریزی شده است که هر کدام از این کلاس‌ها، در بازه‌های زمانی ۹۰ دقیقه‌ای، در روزهای چهارشنبه هرهفته برگزار می‌شود.

آموزش اصول و فنون مداحی در کلاس‌های آموزشی

وی با بیان اینکه این کلاس‌ها به منظور آموزش اصول و فنون مداحی برگزار می‌شود، تصریح کرد: تلاش شده است، آموزش‌های این کلاس‌ها، به صورت کاملاً جذاب و نوین برنامه‌ریزی شود که موجب جذب جوانان شده است.

 


 

درویش با بیان اینکه در این کلاس‌های آموزشی هرهفته یک شعر ذاکرین به مخاطبان ارائه می‌شود تا براساس آن تمرین کنند، افزود: از حدود یک ماه قبل در حال برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی برای آمادگی دانش‌آموختگان ویژه ایام محرم هستیم که تاکنون، افراد حاضر در این دوره‌ها بیش از ۱۶۰ شعر را فراگرفته‌اند.

شرکت ۱۷۰ نفر در کلاس‌های مداحی حسینیه دوکوهه

این مدرس کلاس‌های مداحی با بیان اینکه دانش‌آموختگان این کلاس‌ها هم‌اکنون در مجالس مختلف در حال اجرای برنامه‌ هستند، افزود: در مجموع بیش از ۱۷۰ کودک، نوجوان و ذاکر در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: امسال دانش‌آموختگان این کلاس‌ها در مناطق ۱۲ و ۱۳ آموزش و پرورش موفق به کسب رتبه‌های برتر مسابقات مدیحه‌سرایی شدند.

نسل فعلی کودکان و نوجوانان فاقد کم‌رویی هستند

درویش ادامه داد: نسل فعلی کودکان و نوجوانان کشور برخلاف نسل‌های گذشته فاقد کم‌رویی هستند که این عنصر بسیار مهمی در عرصه مداحی محسوب می‌شود که موجب شده ان شاء الله شاهد مداحان بسیار خوبی در آینده باشیم.

 


 

این شاعر و مداح اهل بیت(ع) با اشاره به ارائه بخشی از آموزش‌های لازم به فراگیران در بستر فضای مجازی افزود: در کانال فضای مجازی این کلاس‌ها در طول هفته بیش از ۱۲۰ مداحی صوتی و تصویری در طول یک هفته به مخاطبان ارائه می‌شود تا بتوانند آموزش‌های لازم را کسب کنند و نوگلان نیز فیلم‌های مداحی‌های خود را ارسال می‌کنند و در این فضا نقاط مثبت و منفی آنان ارائه می‌شود.

وی گفت: ثبت‌نام ترم جدید کلاس‌های آموزشی اخیراً آغاز شده است و افرادی که ثبت‌نام کنند سطح‌بندی می‌شوند تا بتوانند آموزش‌های لازم را کسب کنند.

درویش در پایان خاطرنشان کرد: کلاس‌های آموزش مداحی هر هفته روزهای چهارشنبه از ساعت ۱۷ الی۱۸:۳۰ ویژه نوگلان و از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ ویژه ذاکرین در حسینیه دوکوه به نشانی: میدان شهدا، خیابان عظیم زادگان برگزار می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین