عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۶۳۴
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) برنامه های امسال دهه کرامت را تشریح کرد و گفت: چهارمین اجلاسیه اعتاب مقدس و سومین جشنواره مردمی کرامت نیز همزمان با برنامه های دهه کرامت برگزار می شود.

عقیق:نشست خبری تشریح برنامه های دهه کرامت 1398، چهارمین اجلاسیه اعتاب مقدس و سومین جشنواره مردمی کرامت، دوشنبه 10 تیرماه  با حضور اصحاب رسانه در ساختمان اداری آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) در قم برگزار شد.

هادی محمودنژاد، معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) در این نشست به تشریح برنامه های دهه کرامت پرداخت و بیان داشت: برنامه های آستان مقدس روز چهارشنبه 12 تیرماه، یک روز قبل از میلاد حضرت معصومه(س) با آئین تعویض پرچم مبارک گنبد در صحن اتابکی آغاز می شود.

وی افزود: برنامه های دهه کرامت از سوی حرم مطهر بانوی کرامت همزمان در 120 نقطه قم، 30 استان کشور و در سطح بین المللی نیز با حضور 11 کاروان در کشورهایی همچون آلمان، ترکیه، نیوزیلند، کانادا و .... اجرایی خواهد شد.

معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) آئین خطبه خوانی در روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور خادمان، مدیران، مسئولان، تولیت های اعتاب مقدس و مردم را از دیگر برنامه های دهه کرامت برشمرد و ادامه داد: برنامه افتتاحیه حرکت کاروان سفیران کریمه نیز همزمان با روز میلاد در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار می شود.

وی با بیان این که در ایام دهه کرامت کنگره ملی شعر فاطمی نیز با موضوع شخصیت حضرت معصومه(س) برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در این کنگره از شاعران برگزیده، پیشکسوتان و شاعران جوان آئینی تجلیل خواهد شد.

محمودنژاد اظهار داشت: با توجه به این که امسال، سال رونق تولید نامگذاری شده، 3 موضوع تولیدی در دستور کار قرار گرفته که موضوع نخست طراحی 50 هزار هکتار گلخانه است که مجوز 15 هزار هکتار آن اخذ و تأمین منابع شده و در اولین روزهای دهه کرامت، آغاز به کار این گلخانه را خواهیم داشت و امیدواریم تا پایان سال 98 فاز اول این گلخانه در 5 هکتار عملیاتی شود.

وی دومین موضوع تولیدی را پرورش ماهیان خاویاری در علی آباد استان قم عنوان کرد و گفت: پرورش ماهیان خاویاری با هدف تولید گوشت و خاویار با ظرفیت مشخص مورد ارزیابی قرار گرفته که در دهه کرامت مورد بهره برداری قرار می گیرد و فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) در ادامه به سومین موضوع تولیدی اشاره کرد و افزود: فاز سوم تولید نیز مربوط به ماهیان خاویاری است که با هدف کمک به تولید کشور و اشتغال زایی در کنار همان موضوع دوم، مقدمات آن فراهم شده و کلنگ فعالیت این فاز نیز در دهه کرامت به زمین زده خواهد شد.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین