عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۵۲۲
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
سرپرست حجاج ایرانی گفت: اگر یک زائر ایرانی به توصیه‌ها و اخطارهای پلیس بی‌توجهی کند و در عربستان زندانی شود، نه تنها سفر حج خود را از دست می‌دهد بلکه به شخصیت هموطنان خویش نیز لطمه می‌زند.

عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت عصر شنبه (یکم تیرماه) در نشست فرماندهان پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: مأموران پلیس در فرودگاه‌ها به عنوان خادمان زائران بیت الله الحرام، از آنها حفاظت می‌کنند و می‌کوشند تا شأن جامعه اسلامی نزد دیگران حفظ شود.

وی افزود: اگر یک زائر ایرانی به توصیه‌ها و اخطارهای پلیس بی‌توجهی کند و در عربستان زندانی شود، نه تنها سفر حج خود را از دست می‌دهد بلکه به شخصیت هموطنان خویش نیز لطمه می‌زند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب پلیس را حافظ سرمایه‌های ملی و دینی زائران دانست و تصریح کرد: پلیس در کار خود حفظ منافع عمومی کشور را دنبال می‌کند و باید پناهگاه همه شهروندان باشد.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: به همین دلیل همه ایرانیان اعم از حاجیان و غیرحاجیان از پلیس انتظار دارند با قدرت و قاطعیت به وظایف قانونی خویش عمل کند و موجب سربلندی مردم و مسوولان کشور باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با تاکید بر اینکه پلیس باید در برخورد با متخلفان و حمل کنندگان مواد مخدر،  قاطع و مقتدر عمل کند، اظهار داشت: دستگیری افرادی که مواد مخدر همراه داشته باشند، وظیفه پلیس است و اقدام پلیس موجب تقویت آموزه‌های دینی و افزایش اقتدار جامعه اسلامی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت گفت: با این حال، انتظار از پلیس درباره عموم زائران این است که از سر رافت و مهربانی با آنها رفتار کند.

وی افزود: با توجه به کهولت سن تعداد زیادی از زائران، ساعتها انتظار، معطلی آنها در فرودگاههای عربستان و طولانی بودن مدت پروازها، حجاج هنگام بازگشت به ایران اغلب خسته و کم حوصله‌اند و تحمل حضور در صف‌های طولانی در فرودگاه‌های کشور را ندارند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب به همین دلیل از ماموران پلیس فرودگاههای کشور خواست با رافت فراوان با حجاج رفتار کنند و در انجام تشریفات قانونی در فرودگاهها سرعت عمل به خرج دهند.

سرپرست حجاج ایرانی گفت: گاهی یک لبخند و ارتباط کلامی پلیس و ماموران فرودگاهها موجب می شود تا خستگی از تن زائران خارج شده و آنها پیام آوران محبت و خوش رفتاری پلیس برای همگان شوند.

وی خطاب به ماموران پلیس اظهارداشت: گاهی ممکن است به شما توهین شود اما همواره به یاد داشته باشید که لباس خدمت و عزتمندی کشور را به تن کرده‌اید و باید برای تکریم شهروندان، تحمل فراوان داشته باشید.

سرپرست بعثه مقام معظم رهبری، حج را دارای جایگاهی رفیع دانست که همواره باید از آلودگی‌ها و مسائل دنیایی، پاک باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب همچنین از نیروهای نظامی و انتظامی به عنوان «حصن و پناهگاه» جامعه یاد کرد و اقدام نیروهای نظامی ایران درساقط کردن پهپاد متجاوز آمریکایی در آبهای سرزمینی ایران در خلیج فارس را ستود.

وی گفت: زمانی که بسیاری از مردم ایران درحال استراحت بودند، نیروهای نظامی ما پهپاد جاسوسی آمریکا را به زمین کشیدند و متجاوزان را رسوا کردند.

نماینده ولی فقیه تصریح کرد: این اقدام نشان می‌دهد نیروهای نظامی و انتظامی همواره پناهنگاه و دژ جامعه هستند و باید زمینه‌های تقویت هر چه بیشتر آنها فراهم شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین