عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۵۲
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸
حجت الاسلام لواساني و حاج علي قرباني در مسجد شهيد بهشتي
حضرت امير(ع) همان فردي است كه به گفته پيامبر يك ضربه او در جنگ خندق افضل از عبادات جن و انس است. او بنده اي است كه خداوند در وجود او تجلي پيدا كرده و قدرت و كمال و علم او همگي از آن خداست.
به گزارش عقيق، هفدهمين شب از برنامه شب هاي ماه مبارك رمضان در هيات عشاق الحسين(ع) مسجد شهيد بهشتي با سخنراني حجت الاسلام و المسلمين حاج شيخ محمد لواساني و مناجات خواني حاج علي قرباني برگزار شد.

گزيده اي از سخنان حجت الاسلام لواساني پيرامون شخصيت حضرت اميرالمومنين(ع) و جنگ خندق را مي خوانيد:

* بنده واقعي خدا كسي است كه به مقام واقعي او رسيده و او را درك كرده باشد كه حضرت امير(ع) اينگونه بود.

* ولايت خدا بر پيامبر(ص) و اميرالمومنين(ع) يعني اتحاد باطني با آن ها. امام صادق(ع) مي فرمايد عبوديت جوهره اي است كه ذات آن ربوبيت است. انسان بايد مانند حضرت امير(ع) به جايي برسد كه هرچه دارد را در راه محبوبش بدهد و آن وقت اين فرد مي شود ولي الله.

* قيام و ركوع و نماز امام علي(ع) با ديگران فرق دارد؛ حضرت دو ركعت نماز خواند و در آن انگشتر خود را به عنوان زكات به نيازمند داد و آيه نازل شد اما ديگران چندين انگشتر در نماز به اين و آن دادند كه آيه اي نازل شود اما هيچ اتفاقي نيفتاد.

* حضرت امير(ع) همان فردي است كه به گفته پيامبر يك ضربه او در جنگ خندق افضل عبادات جن و انس است.

* در غزوه خندق تمام مسلمانان به همراه پيامبر در محاصره كفار بودند. مرحوم ابوالفتوح رازي كه در حرم حضرت عبدالعظيم(ع) به خاك سپرده شده در كتابش آورده است كه دشمنان از اين ابتكار حفر خندق توسط مسلمانان در حيرت مانده بودند و تمام احزاب و گروه ها جمع شدند تا چاره اي بينديشند. كفار قبل از خندق ها چندين شب را بيتوته كردند و تعدادشان به قدري بود كه هر شب 9 الي 10 شتر را مي كشتند و استفاده مي كردند.

* عمرو بن عبدود عامری از بنی لؤی از قبیله‌ی قریش و از سوارکاران و شجاعان مشهور بود به طوری که هیچ یک از جنگ‌جویان عهد جاهلیت به پای او نمی‌رسیدند. به او فارس یلیل می‌گفتند؛ یعنی کسی که با هزار سوار برابری می‌کند.

* او در جنگ خندق در مبارزه‌ی تن به تن با علی بن ابی طالب(ع) به درك واصل شد. شيخ بهايي مي گويد وقتي اميرالمومنين(ع) پاي عمرو را قطع كرد او پايش را به سمت حضرت پرتاب كرد و به پاي شتري كه پشت حضرت بود برخورد كرده و پاي او از كار افتاد. کشته شدن او علت اصلی شکست سپاه کفار و عقب‌نشینی آنان بود و اهمیت این مبارزه و نقش تعیین‌کننده‌ی آن، چنان بود که وقتی علی(ع) برای جنگ با عمرو عازم میدان نبرد شد، پیامبر فرمود: "برز الاسلام کله علی الکفر کله" يعني "تمام اسلام در مقابل تمام کفر قرار گرفت."

* اميرالمومنين(ع) بنده اي است كه خداوند در وجود او تجلي پيدا كرده و قدرت و كمال و علم او همگي از آن خداست.

* كلام آخر اين كه بدانيم خداوند انسان ها امتحان مي كند و حال هر كس را به گونه اي و با وسيله اي متفاوت.


بعد از سخنان حجت الاسلام و المسلمين لواساني، حاج علي قرباني با خواندن اشعاري دعاي پرفيض كميل را آغاز كرد كه در ادامه متن اشعار خوانده شده توسط وي را مشاهده مي كنيد:

هر روز پای هر محنت گریه می کنم / بر هر هزار زخم تنت گریه می کنم

با نوحه های هر شب تو گریه می کنم / با روضه های دل شکنت گریه می کنم

یعقوب های چشم من از دست رفته اند / از بس برای پیرهنت گریه می کنم

در بین قبر هم کفن کربلا به تن / از داغ جسم بی کفنت گریه می کنم

گاهی شبیه روز دهم سرخ می شوم / بر لحظه ی به نی شدنت گریه می کنم

ای سوخته ترین بدنِ زیر آفتاب / بر زخم تاول بدنت گریه می کنم

به گزارش عقيق، برنامه شب هاي ماه مبارك رمضان در هيات عشاق الحسين(ع) با سخنراني حجت الاسلام و المسلمين لواساني و مداحي ذاكرين اهل بيت(ع) از ساعت 22 در خيابان پيروزي، خيابان نبرد، ميدان نبرد، مسجد شهيد بهشتي آغاز مي شود.


گزارش: ميثم يعقوبي

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
0
5
سلامتی حاج قربون صلوات
امير
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
0
7
از اينكه مي بينم حاج اقاي قرباني با كسالت توانسته اند مناجات خود را در اين ماه برقرار كنند خدا را شكر مي كنم . خدا شفاي كامل عطا كنند
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین