عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۳۹۱
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴
آیت الله عیسی قاسم:
رهبر معنوی شیعیان بحرین تمام دنیا را مدیون قطره های خون شهدا عنوان و تأکید کرد که مسیر شهادت ادامه دارد و شهدای دیگری به همین مدرسه و این راه خواهند پیوست.

عقیق:دهمین یادواره 128 شهید منطقه دروازه ری قم با عنوان "دروازه وصال" شامگاه چهارشنبه 22 خرداد 1398 در امامزاده شاه سید علی(ع) قم برگزار شد.

عضو بحرینی شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) که میهمان ویژه این مراسم بود، با بیان این که شهید نوری است که تاریکی ها را روشن می‌ کند، گفت: شهید برای تمام زمان ها و مکان ها است و ویژه گوشه خاصی از عالم نیست.

آیت الله شیخ «عیسی قاسم» افزود: دلیل این ادعا که شهید در زاویه معینی محدود نمی شود این است که شهید به خاطر دین اسلام خون را عطا می‌ کند؛ وقتی وجود این زمین و زمان از بعد مادی و معنوی با ارزش می‌ شود که دین مبین اسلام در واقع حاکم شود و شهید برای دین اسلام به شهادت رسید و خونش ریخته شد.

به نوشته رسا، رهبر معنوی شیعیان بحرین تمام دنیا را مدیون شهداء دانست و گفت: همه جهان مدیون شهدای ایران هستند همچنانکه مدیون هر شهیدی هستند که در هرجای دنیا به زمین می‌ افتد، شهدا حد و مرز ندارند و از این رو واجب است بر تمام مرزها که در مقابل شهدا از بین برود و مسیر شهادت ادامه دارد و شهدای دیگری به همین مدرسه و این راه خواهند پیوست.

وی قم را شهری شهیدپرور و از این جهت مفتخر دانست و اظهار داشت: شهید داشتن، افتخاری بسیار بزرگ است؛ چراکه هر قطره خون شهید در احیای دین نقش پررنگی دارد و استقامت ما و کل مسیری که طی می‌ کنیم مدیون اولین قطره خون و آخرین قطره خون شهدا است.

آیت الله عیسی قاسم خاطرنشان کرد: به شما مردم عزیز تبریک می‌ گویم، نه برای یک بار و دوبار و سه بار بلکه برای همیشه؛ چرا که شما و سرزمینتان زادگاه و منبع شهدا است.

عضو بحرینی شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان گفت: از این که مرا به این مراسم دعوت کردید تشکر می‌ کنم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین