عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۳۸۶
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶
حجت الاسلام رشاد:
رئیس شورای حوزه علمیه تهران گفت: آیا ملت ایران باید به مناسبت تولد عجوزه منحوسه انگلیس که وجودش طی دوره حیات سراسر سیاهش مایه این همه خسارت و نحوست برای کشور ما و جهان اسلام بوده است، شادی کند؟ وااسفا! این اخبار و اعمال انسان را به یاد دوره بی‌فرهنگی قجری و فرو‌مایگی قجرها می اندازد.

عقیق:حجت الالسام رشاد با انتقاد شدید از هنجارشکنی و تحرکات فرهنگی غیرمتعارف برخی سفارتخانه‌های خارجی در تهران، اظهار داشت: این که سفارتخانه‌های اجنبی و بخصوص نمایندگی سیاسی کشورهایی با سابقه ممتد استعماری در جهان اسلام همچون ایتالیا و انگلستان، با برگزاری مراسمات، در کشور اقدام به هنجارشکنی کنند برای مردم ما قابل تحمل نیست. آیا مقامات مسئول از این تحرکات و هنجارشکنی‌ها مطلع هستند یا مطلع نیستند؟ اگر مطلع نیستند که مایه تعجب و تاسف است! و اگر مطلعند اما بی‌تفاوتند که صدچندان مایه تعجب و تاسف است!

رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران تاکید کرد: این که در خبرها آمده است سفارتخانه دولت استعماری با اخذ مبالغی از برخی شرکت‌های ایرانی، هزینه جشن تولد عجوزه انگلیس را تامین، و با دعوت از برخی چهره‌های فرهنگی معلوم الحال و فعالین سیاسی بی‌بوته، در صدد برپایی چنین جشنی است، آیا واقعیت دارد؟ اگر واقعیت دارد چرا واکنشی از سوی مسئولین نسبت به این رفتارهای تحقیر‌آمیز دیده نمی‌شود؟

وی افزود: آیا ملت ایران باید به مناسبت تولد این عجوزه منحوسه که وجودش طی دوره حیات سراسر سیاهش مایه این همه خسارت و نحوست برای کشور ما و جهان اسلام بوده است شادی کند؟ وااسفا! این اخبار و اعمال انسان را به یاد دوره بی‌فرهنگی قجری و فرو‌مایگی قجرها می اندازد.

استاد رشاد گفت: سلطنت و ملوکیت، که خود نشانه عقب‌افتادگی و حماقت سیاسی است، و ملکه‌پرستی که عین خرافه‌گرایی و سفاهت فرهنگی است و انگلیسی‌های پرادعا در حد اعلا درجه گرفتار آنند، و با کمال وقاحت در قرن بیست و یکم همچنان بر طبل این افکار و اعمال قرون وسطایی می‌کوبند! و برای تولد سمبل این افکار و اعمال خرافی جشن برپا می‌کنند، آن گاه انسان ملاحظه کند که یک عده فرهنگی نما و سیاست‌باز مشکوک و متملق می خواهند با وقاحت و خفت در جشن تولد این مولود منحوس که نماد و نمود این حماقت و سفاهت است، شرکت کنند، بسی غم‌انگیز و تاسف‌آور است.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه تهران تاکید کرد: برای این عجوزه و دولت فخیمه اش که طی دهه‌ها و بلکه طی قرون جز نحوست و خباثت برای ملل مختلف و بیش از همه برای ملت ما چیزی نداشته است، آیا باید جشن گرفت یا سوگواری کرد؟ جرائم و جنایات بیحد و حصر دولت سراسر نکبت و نحوست روباه پیر هرگز از خاطره تاریخی مردم ما زدوده نخواهدشد؛ دولت استکباری آمریکا یکی از محصولات منحوسه این شجره ملعونه است.

استاد رشاد در پایان خاطرنشان کرد: دولت انگلستان همیشه و همچنان در حال جنگ با ماست، عجیب است که برخی می‌خواهند برای دشمن مرموز و مزوّر ملت جشن بگیرند. کسانی که در چنین آیینی حضور پیدا کنند بدانند در صورت شرکت در این مراسم منحوس از نظر مردم ما در زمره منفورترین خواهند بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
0
0
خاک برسر طرفداران انگلیس خبیث
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین