عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۳۷۶
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵
حجت‌الاسلام قمی:
رییس سازمان تبلیغات اسلامی درباره فرآیند ادغام اتحادیه‌های قرآنی گفت که طبق قانون باید پای اتحادیه مدغم بایستیم.

عقیق:بیست‌ونهمین نشست سراسری مدیران امور قرآنی ادارات تبلیغات اسلامی استان‌ها صبح امروز ۲۲ خرداد با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم در محل سالن جلسات سازمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام قمی قرآن با تاکید بر اینکه فعالیت‌های قرآنی اولویت نهاد‌های فرهنگی قرار گیرد، افزود: همه مجموعه‌هایی که کار فرهنگی می‌کنند، باید کار قرآنی کنند نه به این معنا که کار تخصصی و اهمیت آن را نادیده بگیریم، بلکه مجموعه‌های قرآنی باید بتوانند یک چتر گسترده‌ای ایجاد کنند، چتری غیر از فعالیت‌هایی که مستقیم و یا از طریق مؤسسات تحت پوشش و حمایت انجام می‌دهند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: نزدیک به صد هزار هیئت مذهبی و هفتاد هزار مسجد در کشور وجود دارد. ما نمی‌خواهیم دستاورد‌های قرآنی انقلاب را که بسیاری از آن‌ها نیز مرهون این سازمان مکرم دارالقرآن است، نادیده بگیریم، ولی فاصله زیادی داریم تا اینکه بگوییم به جامعه قرآنی، نشر معارف قرآنی و انس جامعه و همه جوانان با قرآن دست پیدا کرده‌ایم.

قمی ادامه داد: یک سازمانی قرآنی در نگاه صحیح‌تر نه‌تن‌ها برای جامعه قرآنی بلکه باید چترش بر روی همه فعالان فرهنگی جامعه باشد. دارالقرآن و نمایندگان سازمان تبلیغات اسلامی در استان‌ها، شأن مسئولیت‌شان این است که بتوانند بقیه را پوشش دهند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه طبق قانون باید پای اتحادیه مدغم بایستیم، تصریح کرد: ما باید بتوانیم نهاد‌ها و مراجع قانونی که ممکن است نگاه و دیدگاه دیگری داشته باشند پای آنچه که قانون است، ملتزم کنیم.

قمی با بیان اینکه بودجه امسال سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به سال گذشته کاهش داشته و تا خردادماه جاری تنها یک پنجم بودجه مقرر در اختیار سازمان قرار داده شده است، گفت: بودجه قرآنی دستگاه‌های دیگری که بودجه قرآنی دارند، با کاهش کمتری مواجه شده است که باید در این رابطه فعالیت کرده و پیگیری کنیم که بودجه قرآنی کاهش زیاد نداشته باشد.

وی با بیان اینکه امروز معلمان محترمی که در مدارس وجود دارند، هنرمندان، اساتید دانشگاه و ... همه و همه باید مضامین قرآنی را بازگو کنند، افزود: همگان باید به نحوی ارتباط با تبلیغ قرآن، نشر معارف قرآنی و انس و تدبر در قرآن را در جامعه منتشر کنند. البته در این زمینه حتما آموزش به ویژه آموزش مقدماتی و پایه‌ای ضروری است منتهی آنچه موضوعیت دارد، بهره‌مندی از نور معارف قرآنی و تبیین آن است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه بنده خوشحال هستم که سازمان دارالقرآن زود به سراغ مسئله سبک زندگی رفته است، اظهار کرد: می‌توانیم در این زمینه فضیلت و نعمت سبقت را برای سازمان دارالقرآن بنویسیم. مقام معظم رهبری اشاره دارند که بیانیه گام دوم باید نرخ رایج جوانان کشور شود و به همین دلیل است که جان‌مایه سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی باید به جامعه عرضه شود.

قمی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه تبیین بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی باید قرآنی صورت گیرد، گفت: ما می‌خواهیم که آنچه متناسب با نیاز‌های روز به جوانان عرضه می‌کنیم، قرآنی باشد و کل مجموعه سازمان تبلیغات نیز باید با این انگاره و انگیزه حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه در زمان پیامبر اکرم (ص) آیات الهی متناسب با شرایط نازل می‌شد، اظهار کرد: نباید از کنار امر تدریجی نزول آیات بگذریم و امروز نیز به تبیین تدریجی قرآن نیاز است. اگر امروز شرایط جنگ احزاب وجود دارد، باید آیات جنگ احزاب گفته شود. اگر شرایط امروز طوری است که به استقامت برای به سرانجام رساندن قیام نیاز است، حتما به مضامین قرآنی نیاز داریم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه آیات الهی قرآن‌کریم شفای همه آلام است، گفت: امروز باید متناسب با شرایط زمان نیاز‌های اجتماعی را در نظر گرفت و مضامین قرآنی را عرضه کرد. قرآن تنها گره‌گشای آلام فردین نیست و شفادهنده تمامی آلام اجتماعی نیز است. به همین دلیل سبک زندگی مهم و مورد تأکید مقام معظم رهبری است و باید بدان پرداخت.

قمی با بیان اینکه باید بیش از پیش برکات قرآن را در جامعه سایه‌گستر کرد، با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت قرآنیان در کشور تصریح کرد: باید در استان‌های مختلف کشور شورای اندیشه‌ورزی تشکیل شود تا از سرمایه‌های قرآنی در این استان‌ها بهره‌گیری شود و به این سرمایه‌ها بیفزائیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین