عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۳۷۴
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶
حجت الاسلام رفیعی:
باید به موضوعات مهم منطقه از جمله اتفاقات یمن و سوریه اشاره کرد. هیئت سکولار به درد جامعه نمی خورد. باید معایب را بیان کرد و البته نباید جو نادرست در جامعه ایجاد کرد. مثلا اگر انتقادی که می توان با یک تلفن با فلان مدیر مطرح و آن را برطرف کرد نباید در یک جلسه علنی مانند هیئت مطرح کرد. باید هم شرایط را سنجید هم بی تفاوت نبود.

عقیق:حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی در روز اول(چهارشنبه 98/03/21) همایش مدیران هیئت رزمندگان اسلام اظهار کرد: شرایط این روزهای هیئت داری با توجه به شرایط سیاسی و فرهنگی جامعه بسیار سخت است. هیئت رزمندگان هم حرکتش برای دفاع از ساختار نظام است. هیئت های سکولار هم در کشور فعالیت سختی می کنند و رقیب هیئت رزمندگان هستند. شرایط نسبت به گذشته تغییر کرده است. حتی نگاه مردم هم تغییر کرده است. نگه داشتن مردم بسیار کار سختی است. البته من معتقد نیستم که باید ناامید کنیم. نباید این موضوع باعث شود ساختار را زیر سوال ببریم این مشکلات در زمان امیر المومنین (ع) هم بوده است. هیئت رزمندگان امروز مدیر جهادی می خواهد نه مدیر اجرایی. در جنگ مختلف مانند خندق پیامبر مدیر جهادی بود. مدیر جهادی باید چند ویژگی از جمله آگاهی شایسته سالاری تمرکز زدایی مشورت وحدت و همدلی پرهیز از سیاست زدگی در عین توجه به سیاست های نظام خلاقیت و نوآوری روحیه خدمت گذاری انتقاد پذیری را دارا باشد.

وی تصریح کرد:‌ باید به موضوعات مهم منطقه از جمله اتفاقات یمن و سوریه اشاره کرد. هیئت سکولار به درد جامعه نمی خورد. باید معایب را بیان کرد و البته نباید جو نادرست در جامعه ایجاد کرد. مثلا اگر انتقادی که می توان با یک تلفن با فلان مدیر مطرح و آن را برطرف کرد نباید در یک جلسه علنی مانند هیئت مطرح کرد. باید هم شرایط را سنجید هم بی تفاوت نبود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین