عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۳۰۷
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵
حجت الاسلام ماندگاری در مراسم بزرگداشت شهید خرسند:
رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: اگر ما از این دستاوردها دفاع نکنیم و بعضی از مسئولین به نام نظام اسلامی خرابکاری کنند، طبیعی است که دشمن از این شرایط استفاده می کند و همه این سختی ها را به گردن روحانیت می اندازد و نتیجه این می شود که عده ای روحانیون ما را به شهادت می رسانند.

عقیق:حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی ماندگاری شامگاه دوشنبه در آیین بزرگداشت شهادت امام جمعه کازرون در مسجد اعظم قم با بیان اینکه خرابکاری برخی مدیران و کم کاری حوزویان دلیل چاقوخوردن روحانیت است، اظهارداشت: کم رنگ شدن روحیه جهادی در جامعه به دلیل کم کاری عالمان دینی است.

وی شهادت را بالاترین مقام دانست و افزود: شهادت بستری است که خداوند متاع جان را به قیمت بهشت می خرد، شهادت بهترین بستر تکریم الهی و مزد مجاهدت صادقانه است، خوشا به حال شهید خرسند که در بهترین ماه خداوند و در لیله القدر به مقام شامخ شهادت رسید؛ او پس از مراسم آماده سفر به سوریه برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) شده بود.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه باید نظر خداوند به جای نظر مردم مهم باشد، تاکید کرد: اگر عالم عادل مجاهد از عصیان، نظر مردم، عزیزان و جان خود بگذرد قطعا شهادت نصیب او می شود.

وی ادامه داد: بسیاری از ما در نظر مردم متوقف شده ایم و به آن بیش از اندازه اهمیت می دهیم، شهید خرسند به امور فقرا بسیار رسیدگی می کرد، سخن مردم چه اهمیتی دارد زمانی که خداوند از ما راضی است.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری خاطرنشان کرد: شهدا از عزیزان و خانواده های خود گذشتند تا توانستند به این مقام برسند؛ عالم مجاهد عادل به دنبال زندگی مجاهدانه می روند، نه زندگی عافیت طلبانه.

وی با اشاره به توانمندی بالای علما در هدایت مردم بیان کرد: زندگی اگر اشرافی باشد مرگ هم اشرافی می شود، حتی اگر فرد آخوند باشد؛ اگر امروز جهاد در جامعه وجود ندارد شاید به این دلیل است که ما عالمان، مجاهدانه حرف نزده ایم، حوزه اگر مجاهد و انقلابی نباشد نمی تواند این روحیه را به جامعه تزریق کند.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا تصریح کرد: اگر روحیه جهادی در مملکت ما کمرنگ شود شاید به دلیل کم کاری ما و اگر این روحیه تشدید شود به دلیل وجود این روحیه در بین عالمان است.

وی اضافه کرد: اگر امام یار نداشته باشد، امیرالمومنین(ع) هم که باشد در محراب به شهادت می رسد؛ مسبب شهادت ایشان عافیت طلبان، عهد شکنان و گول خوردگان مکر عمروعاص و به خواب ماندگان و خوارج نهروان هستند.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری عنوان کرد: یک تربیت شده حوزه علمیه قم مانند شیخ زکزاکی مردم بسیاری را تربیت می کند، اگر آسیب ها در میان امت رخنه کند، ولی فقیه و مرجعیت که سهل است، امیرالمومنین(ع) هم مقصر شناخته می شود.

وی ابراز کرد: امام خمینی(ره) ۲۳۶ هزار نفر شهید تقدیم اسلام کردند و از این تعداد ۳۶ هزار زیر ۱۷ سال و ۵ هزار شهید زیر ۱۵ سال هستند و اینها دستاورد انقلاب اسلامی است؛ جمهوری اسلامی با تمام مشکلاتی که در سر راهش وجود داشت، توانست شهدای بسیاری را در راه اسلام تقدیم کند.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری یادآور شد: اینکه طلاب و جوانان جمهوری اسلامی در سیل به امداد رسانی به مردم خسارت زده پرداختند دستاورد نظام اسلامی است؛ اگر ما از این دستاوردها دفاع نکنیم و بعضی از مسئولین به نام نظام اسلامی خرابکاری کنند، طبیعی است که دشمن از این شرایط استفاده می کند و همه این سختی ها را به گردن روحانیت می اندازد و نتیجه این می شود که عده ای روحانیون ما را به شهادت می رسانند.

وی اظهارداشت: کم کاری و خرابکاری برخی از مدیران و کم کاری ما حوزویان دو دلیل اصلی این چاقو خوردن روحانیون است و امروز ما باید بگوییم که خدا لعنت کند کسانی را که می توانند از نظام اسلامی دفاع کنند اما سکوت کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری بیان کرد: حوزه علمیه اگر ساکت شود دشمن شبهه افکنی می کند و تقصیرات را گردن ولایت فقیه می اندازد، در قم که ام القرای جهان اسلام است عده ای شبهه افکنی می کنند و مصداق حق جهاده برای حوزه علمیه اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: شهادت این روحانیون و شهدای امر به معروف و نهی از منکر برای ما زنگ خطر است؛ نباید در جامعه اسلامی از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان فضولی یاد شود.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: امروز عده ای مانند شهید خرسند وظیفه خود را به خوبی انجام می دهند، کسانی که کوتاهی می کنند باید پاسخگو باشند؛ رهبر انقلاب فرموده اند حرکت ما رو به جلو است و ما قطعا باید نسبت به آینده امیدوار باشیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین