عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۲۶۲
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین از گسترش طرح یاوران معنوی اربعین با هدف آموزش زائران خبر داد.

عقیق:حجت‌الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در گفت‌و‌گویی از گسترش طرح یاوران معنوی اربعین در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به تجارب سال‌های قبل و بررسی‌های صورت گرفته توسط کمیته نظارت و ارزیابی و از طرف دیگر، با توجه به قرار گرفتن ایرانی‌ها در یک شرایط فرهنگی متفاوت و انبوه در ایام اربعین و تغییر شرایط آب و هوایی امسال و کسر هزینه سفر کربلا و به تبع آن افزایش زائران، ستاد مرکزی اربعین سیاست خود را اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع و توجیه و آموزش همگانی قرار داده تا زائران بتوانند سفر خود را هرچه بهتر مدیریت کنند.

رئیس کمیته فرهنگی اربعین درباره چگونگی راه‌اندازی این طرح نیز خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی زائران در سراسر کشور هیچ نهاد مشخصی به تنهایی نمی‌تواند آموزش و توجیه این افراد را برعهده بگیرد، لذا باید از گروه‌های مرجع و تریبون‌های معتبر استفاده لازم را برد، اینچنین شد که به سراغ راه‌اندازی طرح یاوران معنوی اربعین رفتیم که مسئولیت آن نیز با ائمه محترم جمعه است و برخی نهادهای دیگر با آنها مشارکت خواهند داشت.

حجت‌الاسلام احمدی یادآور شد: طرح "یاوران معنوی اربعین" در سال‌های گذشته نیز وجود داشت، اما بسیار محدود بود. امسال تصمیم گرفتیم دامنه اعضای این طرح را گسترش دهیم و مراکز دیگری مانند بسیج اساتید، کانون مداحان، کانون‌های مساجد و مسئولان اداره‌کل تبلیغات استان‌ها نیز عضو این گروه شوند تا از تریبون‌های گروه‌های مرجع برای توجیه و فرهنگ‌سازی در حوزه راهپیمایی اربعین استفاده شود.

وی اضافه کرد: این نهادها قرار است همچون سال‌های گذشته اما در گستره‌ای بیشتر گردهمایی‌هایی را در شهرها و استان‌های مختلف تشکیل دهند و از تریبون‌ها و ظرفیت‌های مختلف برای فرهنگ‌سازی هرچه بهترت جریان اربعین استفاده لازم را ببرند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین