عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۸۸۶
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷
سیره رمضانی علما:
آیت الله العظمی بهجت تدبر در قرآن را در سحرها و بین الطلوعین داشت، در ماه رمضان در میان روز هم تدبر در قرآن داشتند. همچنین در شبهای قدر، ادعیه وارده در آن شبها را مراعات می کرد و شبهای قدر را که بیدار می ماند، قرآن سر می گرفت.

عقیق:علما و بزرگان دین در ماه مبارک رمضان برنامه های خاصی داشته اند که بخشی از سیره این بزرگواران را در شماره های گوناگون تقدیم نگاه شما خوبان خواهیم کرد.

 

* سیره بهجت العرفا در ماه مهمانی خدا

 

حجت الاسلام علی بهجت فرزند آیت الله بهجت اینگونه از سیره مرحوم پدرشان یاد می کند:

ایشان تدبر در قرآن را در سحرها و بین الطلوعین داشت، در ماه رمضان در میان روز هم تدبر در قرآن داشتند. همچنین در شبهای قدر، ادعیه وارده در آن شبها را مراعات می کرد و شبهای قدر را که بیدار می ماند، قرآن سر می گرفت، البته ایشان قرآن سر گرفتن را مخصوص شب قدر نمی دانست.

ایشان شبها قبل از خواب، حدیث کساء را حتما قرائت می کردند و همچنین با وضو به بستر خواب می رفتند و بعدها که به جهت مشکلات نمی توانستند وضو بگیرند با تیمم می خوابیدند و بعضی شبهایی را که می خواستند احیاء بگیرند یک مقداری استراحت می کردند و سپس بلند می شدند و می فرمودند که حضرت زهرا علیها السلام، حسنین(ع) را شب زودتر می خواباندند تا قبل از نیمه شب برای احیاء بلند شوند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین