عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۸۷۶
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی:
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه فرشتگان واسطه فیض الهی در عالم کائنات هستند، اظهار داشت: اعتقاد به فرشتگان مانند اعتقاد به خداوند و رسولش واجب و ضروری است.

عقیق:حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی در شبستان امام خمینی(ره)حرم مطهر در تبیین نکات تفسیری سوره انبیاء اظهار داشت: دعوت مکرر بندگان به خداپرستی و اقامه نماز از سوی انبیای الهی و آیات قرآن کریم به معنای نیاز خداوند به پرستش بندگان نیست.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی افزود: دلیل دعوت انسان برای حضور در صراط هدایت، قدرت اختیار آدمی است، چرا که انسان در عالم هستی برخلاف فرشتگان دارای قدرت اختیار و انتخاب است.

وی تصریح کرد: خداوند فرشتگان را برای عبادت آفریده؛ فرشتگان عقل محض بوده و دارای مقام عصمت هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی با تأکید بر اینکه اعتقاد به فرشتگان و ملائکه مانند اعتقاد به خداوند و رسولش واجب است، خاطرنشان کرد: فرشتگان واسطه فیض الهی هستند، خداوند برخی از امور را به واسطه فرشتگان برای انسان‌ها مقدر می‌کند.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم از ۹ فرشته یاد کرده است، گفت: جبرئیل، میکائیل، ملک الموت، رقیب و عتید، مالک، هاروت و ماروت و روح از جمله این فرشتگان هستند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی ادامه داد: خداوند بعضی از فرشتگان را مسئول مراقبت از انسان‌ها به ویژه کودکان کرده است و گروهی دیگر از فرشتگان حامل عرش الهی هستند. گروهی برای مؤمنان دعا می کنند، عده‌ای ثواب صلوات را شمارش می کنند ؛ فرشتگان وظیفه اطاعت از اوامر الهی و اجرای آن در زمین و تدبیر امور عالم را دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی با تأکید بر اینکه خطبه عقد امام علی علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام‌الله علیها را فرشته‌ای به نام راحیل خوانده است، اظهار داشت: پیامبر صلی‌الله علیه و آله می‌فرمایند: «این خطبه به قدری زیبا بود که کسی مثل آن را در زمین و آسمان‌ها نشنیده بود».

وی افزود: در آیات و روایات بیان‌شده فرشتگان بال دارند؛ اما منظور از بال فرشته، بال پرندگان نیست؛ بلکه مراد از بال قدرت است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی یادآور شد: تمثال یکی از ویژگی‌های فرشتگان است، یعنی فرشتگان می‌توانند در قالب انسان بر مؤمنان ظاهرشده و در امور مختلف مشارکت داشته باشند؛ بنابراین رعایت ادب در حرم‌های اهل‌بیت و مکان‌های معنوی به دلیل حضور فرشتگان واجب و لازم است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین