عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۷۸
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
آيت‌الله مكارم شيرازي مطرح كرد
يكي از مراجع تقليد قم با مقايسه شرايط جاهليت عرب و جاهليت امروزي، خونريزي، بي‌حجابي، فحشا و خرافات را از جمله نقاط مشترك آن دانست.
عقیق:حضرت آيت‌الله العظمي مكارم‌شيرازي، روز گذشته در جمع نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه (س) در ادامه تفسير آيات سوره احزاب با اشاره به نحوه حضور زنان در اجتماع اظهار كرد: شغل‌هايي نظير پزشك بانوان، پرستار بانوان، معلم مدارس دختران و كارهايي از اين دست بايد به بانوان سپرده شده و بايد عده‌اي زنان درس خوانده و بتوانند اين نيازها را پاسخ دهند. كار بيرون از منزل براي عده‌اي از بانوان نه تنها جايز بوده، بلكه واجب كفايي است.

وي با طرح اين سئوال كه آيا كار كردن بيرون از منزل براي زنان غير از بخش واجب كفايي حرام است؟ ادامه داد: اگر كار كردن زن مزاحمتي براي اداره خانواده و تربيت فرزند نداشته باشد مانعي ندارد و اگر مزاحمت ايجاد شد كار كردن زن در بيرون از منزل اشكال پيدا مي‌كند.

اين مرجع تقليد با اشاره به اينكه فرزنداني كه از عواطف پدر و مادر بي‌بهره باشند سلامت روح كامل نخواهند داشت اضافه كرد: وقتي پدر و مادر از كودكان نگهداري نكنند وقتي سن پيري فرا رسيد فرزنداني كه بزرگ شده‌اند پدر و مادر را به خانه سالمندان مي‌فرستند.

وي تاكيد كرد: بانوان نبايد براي درآمد بيشتر خانه و خانواده را رها كنند، غربي‌ها چنين كاري را اجرا كردند و نتيجه سوء آن را هم ديدند.

آيت‌الله مكارم‌شيرازي با تاكيد بر اينكه بانوي خانه‌دار كه عهده‌دار تربيت فرزندان است شخصيت بسيار والايي دارد بيان كرد: شخصيت‌هاي برجسته از دامان زنان برجسته برخاسته‌اند و معروف است زنان با يك دست گهواره را تكان داده و با دست ديگر دنيا را تكان مي‌دهند.

وي با اشاره به اينكه دوران جاهليت دوم در قرن ۲۰ و ۲۱ آغاز شده است گفت: برخي ممكن است بگويند دنياي امروز مهد علم و دانش است و نمي‌توان عصر كنوني را عصر جاهليت دانست.

اين مرجع تقليد نخستين ويژگي دوران جاهليت را خونريزي‌هاي زياد دانست و بيان كرد: آيا در زمان ما خونريزي وجود ندارد؟ در جنگ جهاني اول ۲۰ ميليون نفر و در جنگ جهاني دوم ۳۰ ميليون نفر كشته و معادل اين تعداد هم مجروح شدند. آيا جاهليت عرب اين ميزان كشته داشت يا جاهليت قرن ۲۰ و ۲۱؟

وي گفت: گفته مي‌شود در سوريه ۱۰۰ هزار نفر كشته شده و در بسياري از كشورهاي اسلامي هر روز شاهد خونريزي هستيم و اگر خونريزي در جاهليت عرب بوده است در جاهليت امروز هم شاهد خونريزي هستيم.

آيت‌الله مكارم‌شيرازي تاكيد كرد: خونريزي كه از سوي وهابي‌ها و سلفي‌ها انجام مي‌شود از زمان جاهليت عرب بيشتر است، اقداماتي از سوي وهابيت تكفيري صورت مي‌گيرد كه نظير آن در عصر جاهليت عرب و قبل از اسلام نبوده است.

وي بي‌حجابي و فحشا را دو ويژگي ديگر عصر جاهليت دانست و اظهار كرد: در عصر ما مجلاتي است كه در آن زنان خودشان را براي انحرافات جنسي معرفي مي‌كنند و اين شرايط بدتر از زمان جاهليت است.

استاد حوزه علميه قم زنده به گور كردن دختران را چهارمين نشانه عصر جاهليت عرب عنوان كرد و افزود: امروز به شكل ديگري اين كار انجام شده و مسئله سقط جنين با زنده به گور كردن تفاوتي ندارد و فرزند متولد نشده آن را سقط مي‌كنند و در خيلي از كشورها سقط جنين به صورت قانوني انجام مي‌شود.

وي با بيان اينكه يكي ديگر از نشانه‌هاي عصر جاهليت خرافات بوده است گفت: شيطان پرستي كه از غرب شروع شده و در محيط ما هم رخنه كرده است بدترين خرافات است؛ شرم دارم از اينكه بگويم شيطان پرستان چه كارهايي انجام مي‌دهند.

آيت‌الله مكارم‌شيرازي با اشاره به اينكه تمدن دنياي فعلي تمدن صنعتي بوده و تمدن انساني نيست بيان كرد: در تمدن انساني كشتار، فحشا و خرافات جايي ندارد.

منبع: حچ
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین