عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۷۷
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۹
در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی دایر شد
رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: نمایشگاه کتاب‌های چاپ سنگی با موضوع امام حسن مجتبی (ع) در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی دایر شده است.

نمایشگاه کتاب‌های چاپ سنگی با موضوع امام حسن مجتبی(ع)
عقیق:محمدجواد قوی اظهار کرد: در نمایشگاهی، کتاب‌های چاپ سنگی و چاپی با موضوع امام حسن مجتبی (ع)، به همراه قرآن منسوب به آن حضرت، از دوم تا دهم مرداد ماه در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در معرض دید عموم گذاشته شده است.

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی افزود: در این نمایشگاه، مجموعه کتاب‌های ارزشمند چاپ سنگی، مانند ناسخ‌التواریخ و معالی‌السبطین در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

قوی با بیان اینکه در کنار مجموعه کتاب‌های چاپ سنگی، قرآن منسوب به امام حسن مجتبی (ع) نیز که با خط کوفی بر روی پوست آهو کتابت شده و وقف‌نامه آن به خط شیخ بهایی است، در معرض نمایش قرار گرفته، افزود: در این نمایشگاه، کتاب‌های ارزشمند چاپی نیز به نمایش گذاشته شده است.

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها آستان قدس ادامه داد: از میان این کتب ارزشمند، می‌توان به کتاب‌های تحلیلی از زندگانی سیاسی امام حسن مجتبی (ع)، حقایق پنهان، زیباترین آیه‌ها، غریب مدینه، کریم اهل بیت (ع) و سیرة اخلاقی امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد.

قوی خاطرنشان کرد: کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، با توجه به غنای کتاب‌های خطی، چاپ سنگی و چاپی و دارا بودن بیشترین قرآن خطی در منطقه و جهان اسلام، به مناسبت‌های مختلف اقدام به برگزاری نمایشگاه می‌‌کند.

وی یادآور شد: نمایشگاه کتاب‌های چاپ سنگی و چاپی با موضوع امام حسن مجتبی (ع)، همه‌روزه از دوم تا دهم مردادماه، صبح و بعدازظهر در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار فرهنگی و معنوی است.


منبع: ابنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین