عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۷۳۰
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
امام جمعه مشهد:
امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: تقوای الهی کلید تکامل انسان در زندگی دنیوی و اخروی است.

عقیق:آیت‌الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست در مورد وعده‌های خداوند در قرآن بود که خداوند متعال وعده داده که بندگانش به ثواب و بهشت و بندگان گنهکار و منافقان و کفار به عذاب در دوزخ وعده داده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: میزان ثبات این وعده‌ها و تغییرناپذیری وعده پروردگار در چه موردی است و آیا نسبت به همه است یا خیر؟ اینکه خداوند فرموده گنهکار را در عذاب گرفتار و به بنده متقی ثواب می‌دهد آیا هر بنده مومن به ثواب خدا می‌رسد و این وعده ثابل تغییر نیست و هر انسان کافر و گنهکاری به عذاب خدا نائل می‌شود و این قطعی نیست یا خیر؟

علم الهدی افزود: برخی با استغفار گناهانشان بخشیده می‌شود و مسئله عذاب نسبت به آنها صدق نمی‌یابد یا در مقابل عده‌ای انسان مومن که به ثواب و بهشت وعده داده شده‌اند دچار حبط عمل شده و اجر عمل آنها سقوط می‌کنند و به بهشت وعده داده نمی‌رسند؛ ثبات وعده‌های خدا در چه موردی است؟

وی خاطرنشان کرد: ذات مقدس پروردگار در سوره مبارکه زمر این مسئله را تبیین می‌کند که وعده تخلف‌ناپذیر در مورد چه کسانی تغییرناپذیر است؛ در آیه 16 این سوره خداوند متعال در این مورد مطالبی را بیان می‌کند. گاهی کفر و نفاق در فردی رسوب کرده و وی براساس عناد با خدا کفر می‌ورزد و اینها کسانی هستند که در این آیه خداوند در مورد آنها نکاتی را می‌فرماید و اینها در قیامت نیز در آتش به سر می‌برند و زندگی دنیوی آنها نیز این چنین است و وعده خدا نسبت به اینها تغییرپذیر نیست و در محاصره آتش و عذاب الهی هستند.

امام جمعه مشهدمقدس تاکید کرد: کلمه عذاب و حقیقت عذاب بر اینها وارد شده و در مورد اینها حقیقت یافته است. مگر می‌توان کسی را که تا ابد در آتش است را نجات داد؟ در مورد افراد متدینی که بهشتی بودن آنها نهادینه و قطعی است در آیه 20 همین سوره مبارکه زمر نکاتی ارائه می‌شود.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: متدینی که اعمال صالحی دارد و زندگی‌اش تحت نرم‌افزار تقوا است و با برنامه تقوا زندگی می‌کنند کسانی هستند که بهشت برای آنها نهادینه شده و اینها مرتب در حال پیشرفت هستند.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین