عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۶۸۱
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
بخش پاسخگویی برخط (آنلاین) مسائل شرعی دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی از نخستین روز ماه مبارک رمضان به صورت شبانه‌روزی و به هشت زبان به سوالات مخاطبان پاسخ می‌دهد.

عقیق:این خدمت در طول ماه مبارک رمضان (به جز ساعات اقامه نماز) برای ارائه پاسخ پرسش‌های شرعی به زبان های انگلیسی، اسپانیولی، عربی، اردو، فرانسوی، روسی و آذربایجانی ادامه می یابد و این در حالی است که این بخش پیش از این از ساعت 8 تا 24 روزهای عادی و 21 تا 23 جمعه‌ها پاسخگوی مخاطبان بود.

همچنین بخش پاسخگویی آنلاین به پرسش های اعتقادی هم در ماه مبارک رمضان 1440 هجری قمری با افزایش ساعات کاری، در دو بازه زمانی 10 تا 14 (غیر از جمعه ها) و همچنین ساعت 22 تا 3 بامداد آماده خدمت رسانی به مخاطبان است؛ در حالی که این زمان پیش از آغاز ماه ضیافت الهی و در بازه زمانی شبانه خود تنها از ساعت 21 تا 23 فعال بود.

همچنین مؤمنین و مقلّدان می توانند مانند گذشته، از سامانه پیامکی 10000100، پرسش‌های شرعی خود را از دفتر این مرجع تقلید بپرسند و پاسخ پرسش خود را در کمتر از 24 ساعت دریافت دارند. این سامانه پیامکی همچنین این امکان را دارد که با ارسال عدد 1، مجموعه ای از احکام شرعی و با ارسال عدد 01، فهرستی از پرسش و پاسخ های اعتقادی را در اختیار مخاطبان قرار دهد.

در عین حال کارشناسان مذهبی در دفتر این مرجع عالیقدر از طریق شماره های تماس تلفنی 025371020 و 02537473 از ساعت 8 تا 20 روزهای ماه مبارک رمضان (به جز یک ساعت در زمان ظهر شرعی به افق قم) آماده پاسخگویی به پرسش ها هستند.

و اما مرکز فناوری اطلاعات دفتر این مرجع عالیمقام نیز تولید و انتشار نرم افزار «شوق بندگی» ویژه ماه مبارک رمضان را به سرانجام رسانده است که این نرم افزار کاربردی برای سهولت دسترسی مخاطبان به محتوای مورد نیاز ماه مبارک رمضان  از طریق پایگاه اینترنتی دفتر معظم له امکان دانلود دارد.

ادعیه ماه ضیافت الهی همراه با ترجمه و تفسیر، موشن گرافی احکام ماه رمضان ویژه ناشنوایان، درگاه پرداخت آنلاین وجوه شرعی، لینک دسترسی به مفاتیح نوین و تقویم اسلامی، لینک دسترسی به سایت تخصصی معارف اسلامی با بیش از 12 هزار پرسش و پاسخ اعتقادی، لینک دسترسی به سایت احکام اسلامی با بیش از 14 هزار پرسش و پاسخ شرعی، امکان استخاره آنلاین و همچنین فراهم آوردن امکان پخش مستقیم مراسم شب های قدر از طریق شبکه ماهواره ای ولایت، بخش هایی از این نرم افزار کاربردی است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین