عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۶۳۰
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: امور مساجد برای حضور روحانیون علاقه‌مند در قالب امام جماعت، نیازمند همکاری حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی براساس تأکید مراجع تقلید است.

عقیق:حجت‌الاسلام علیرضا جدیدی، معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت‌وگویی با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده این معاونت اظهار داشت: همایش تکریم از اعضای شورای نواحی که متشکل از ائمه جماعات فرهیخته، صاحب ایده، دلسوز و انقلابی برای تحقق «مسجد برقرار» و دست‌یابی به الگوی مسجد تراز برگزار شد.

وی ادامه داد: اختتامیه همایش معارف قرآنی خادمین بهشت ویژه خدام مساجد استان تهران به‌عنوان اهم فعالیت‌های این معاونت در ابتدای سال برگزار شد.

جدیدی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان بناست تمامی مساجد در هر سه نوبت نماز جماعت برگزار کنند، تصریح کرد: در این راستا تلاش شده است تا ائمه جماعت مساجد، احکام لازم را دریافت کنند تا ان شاء الله در مساجد مستقر شوند.

معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد تصریح کرد: جذب ائمه جماعت به‌ صورت‌های مختلف صورت می‌پذیرد، در گام اول روحانیون به‌صورت داوطلب به نواحی امور مساجد مراجعه می‌کنند و در صورت برخورداری از شرایط، انتخاب می‌شوند و در گام دوم نیز امور مساجد با مراکز فرهنگی و حوزه های‌علمیه رایزنی‌هایی در این زمینه دارد و در این راستا امور مساجد برای حضور روحانیون علاقه‌مند در قالب امام جماعت، نیازمند همکاری حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی براساس تأکید مراجع تقلید است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی نظام جمهوری اسلامی و توصیه و تأکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم، مبنی بر افزایش چشمگیر عیار معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه و رونق مساجد، بتوانیم با همکاری ائمه جماعات، اعضای هیأت امنا، خدام مساجد و آحاد مردم به اهداف و برنامه‌های سال جاری دست‌یابیم و فراموش نکنیم به فرموده رهبر انقلاب، چنانچه مساجد کیفیت شایسته خود را بیابد، هزینه‌های مادی و معنوی بسیاری از دوش جامعه، مردم و مسئولان برداشته خواهد شد.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین