عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۶۰۸
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۰
در آستانه حلول ماه مبارک رمضان، طی آئینی صبح امروز شبستان جدید مسجد تاریخی امام حسن مجتبی «علیه السلام» کوی ریشهر بوشهر با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولین و مردم افتتاح شد.

افتتاح مسجد در نخستین مکان مبارزه با استعمار+عکسعقیق: در آستانه حلول ماه مبارک رمضان، طی آئینی شبستان جدید مسجد تاریخی امام حسن مجتبی «علیه السلام» کوی ریشهر  بوشهر با حضور نماینده ولی فقیه در استان و  جمعی از مسئولین و مردم  افتتاح شد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری در این آئین، با اشاره به تاریخ باشکوه و مبارزات ضد استعماری منطقه ریشهر با پرتغالی ها در سال 913 هجری قمری، اظهار کرد: افتخار مردم ریشهر این است که اولین مکان و مردمی هستید که در خلیج فارس مبارزه ضد استعماری را شروع کردید.

وی با بیان اینکه مسجد امام حسن مجتبی «علیه السلام» کوی ریشهر قدمتی تاریخی دارد، افزود: خیلی خوشحالم که این مسجد که یکی از قدیمی ترین مساجد جنوب ایران و میراث ارزشمندی برای استان هست، به دست شما مردم عزیز به این شکل زیبا و با رعایت تمامی شاخص های معماری اسلامی، بازسازی شده است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه، این کار خیر کار بزرگی است که برای شما می ماند، تصریح کرد: به گفته خداوند تنها کسانی می توانند مساجد را آباد کنند که ایمان بالایی دارند و همین آباد کردن مساجد، توشه ای است که برای خودشان در قیامت می اندوزند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به نواقص موجود در مسجد، خاطر نشان کرد: مسجد اکنون بنای خیلی خوبی دارد، اما نواقصی نیز دارد و همینطور که تا اینجا پیش رفته، خود خداوند کمک کرده و نواقص موجود را نیز برطرف می کند.

لازم به ذکر است این شبستان با مساحت 220 متر مربع و با بودجه 550 میلیون تومان با تلفیقی از معماری ایرانی اسلامی و هنر معماران اصفهانی، طی مدت زمان 4 سال و 7 ماه با همت خیرین و اهالی این محله ساخته شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین