عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۵۹۱
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
امروز طی نشستی حجت‌الاسلام محسن عرفاتی، سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما به اعلام برنامه‌های معارفی سیما در ماه مبارک رمضان پرداخت.

عقیق:نشست اعلام برنامه‌های معارفی سیما با حضور حجت‌الاسلام محسن عرفاتی سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما در ساختمان معاونت سیما برگزار شد. در ابتدای این نشست حجت الاسلام عرفاتی با بیان شعار کمک همراه با کرامت به نیازمندان برای ماه رمضان امسال گفت: امسال این شعار را سرلوحه کار خود قرار دادیم. 

جزئیات برنامه‌های ترتیل خوانی تلویزیون اعلام شد

وی با اشاره به ترتیل خوانی در ماه مبارک رمضان نیز افزود: یکی از کار‌های پر افتخار شورای معارف سازمان صدا و سیما پخش ترتیل خوانی است و به این ترتیب هر روز ماه رمضان در تمام‌ شبکه‌های سراسری و استان‌ها، ترتیل‌خوانی و جزءخوانی خواهیم داشت. برنامه‌های ترتیل خوانی به شرح زیر است: شبکه یک بعد از نماز صبح از حرم امام رضا (ع)، شبکه دو ساعت ۱۰:۳۰ از خراسان جنوبی شهرستان طبس، شبکه سه ساعت ۱۴:۴۵ از حرم حضرت معصومه (س)، شبکه چهار ساعت ۱۴:۳۰ از شاهچراغ، شبکه پنج ساعت ۱۱ از امامزاده صالح (ع)، شبکه قرآن بعد از نماز صبح از آستان هلال بن علی در آران و بیدگل، ساعت ۱۱ تا ۱۲ از حرم امام رضا (ع) و ساعت ۱۷ از حرم امام خمینی (ره).

عرفاتی ادامه داد: برای ماه رمضان امسال در شبکه قرآن، برنامه «ماه بهشت» را با رویکرد «ماه عسل» که اجتماعی‌تر است طراحی کرده‌ایم تا مخاطبان بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم. همچنین بیش از ۹۰ درصد برنامه‌های معارفی تلویزیون در ایام رمضان تولید جدید هستند.

 

 

ویژه برنامه‌های افطار و سحرگاهی شبکه‌های تلویزیونی

عرفاتی با اشاره به جزئیات برنامه‌های سحر و افطار در شبکه‌های مختلف سیما بیان داشت: حسن سلطانی اجرای برنامه سحرگاهی شبکه یک را به عهده دارد و این برنامه از ساعت ۲:۳۰ دقیقه بامداد پخش خواهد شد. برنامه «دعوت» ویژه برنامه افطار شبکه یک سیما است که هر روز ساعت ۱۹:۳۰ پخش خواهد شد. برنامه سحرگاهی «خوان نیاز» و  ویژه برنامه افطار «هزار راه نرفته» از شبکه دو سیما پخش می‌شود. ویژه برنامه سحرگاهی «ماه من» با اجرای نجم الدین شریعتی به صورت زنده از شبکه سه روی آنتن می‌رود.

وی با بیان اینکه هنوز جایگزینی برای برنامه «ماه عسل» در شبکه سه سیما معرفی نشده است،‌گفت: با توجه به پخش نشدن «ماه عسل» ویژه برنامه‌ افطار شبکه سه هنوز اعلام نشده است. «معنای زندگی» عنوان ویژه برنامه افطار شبکه چهار سیما خواهد بود. همچنین برنامه «خلوتگه عارفان» با اجرای مجید یراقبافان برنامه سحرگاهی شبکه پنج سیما است. برنامه «درس‌هایی از قرآن» با حضور حجت الاسلام قرائتی از شبکه یک، برنامه «این شب‌ها» با اجرای مجید یراقبافان و سخنرانی حجت الاسلام قاسمیان، «کوی محبت»، «مسافر ماه»، «از لاک جیغ تا خدا» و «کام شیرین» از شبکه دو در این ایام پخش خواهند شد. همچنین برنامه‌های «سمت خدا»، «لحظه‌ها را دریاب»، «مخاطب خاص» و سخنرانی حجت الاسلام پناهیان از برنامه‌های شبکه سه در این ایام هستند. 

زمان پخش سه سریال «از یادها رفته»، «دلدار» و «برادرجان»

سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما همچنین با بیان مجموعه‌‌های تلویزیونی ماه رمضان نیز اظهار داشت: دوشنبه ۱۶ اردیبهشت که مصادف با اولین روز از ماه مبارک رمضان است، دیدار رهبری با جامعه قرآنی از ساعت ۱۷ تا اذان مغرب پخش خواهد شد. مجموعه تلویزیونی «از یادها رفته» ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه یک، «دلدار» ساعت ۲۱:۳۰ شبکه دو، «برادر جان» ساعت ۲۰:۴۵ شبکه سه و سریال «امام علی (ع)» از شبکه چهار سیما پخش می‌شوند.

 

 

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، درباره پخش سخنرانی‌ها در شبکه‌های مختلف عنوان کرد: ساعت ۸ سخنرانی حجت الاسلام سید مهدی میرباقری، حجت الاسلام حیدری کاشانی، حجت الاسلام دولابی از شبکه یک، سخنرانی شیخ حسین انصاریان در ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه دو، سخنرانی حجت الاسلام رفیعی در ساعت ۶ صبح از شبکه سه و سخنرانی آیت الله ناصری در ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه قرآن سیما پخش خواهد شد. 

عرفاتی با بیان جزئیات برنامه‌های شب‌های قدر در شبکه‌های مختلف سیما نیز گفت: مراسم پرفیض قرائت دعای جوشن کبیر در شب‌های قدر از حرم امام رضا (ع) و از شبکه یک پخش خواهد شد. شبکه دو در شب ۱۹ ماه رمضان از مصلی امام خمینی (ره) و شب‌های ۲۱و ۲۳ رمضان از حرم حضرت معصومه (س) مراسم احیا را به طور زنده و مستقیم پوشش می‌دهند.همچنین شبکه سه در  شب‌های قدر از حسینیه همدانی‌ها به پخش برنامه می‌پردازد. شبکه چهار شب ۱۹ رمضان از حرم حضرت معصومه (س)، شب ۲۱ رمضان از حرم عبدالعظیم و شب ۲۳ رمضان از دانشگاه تهران برنامه خواهد داشت. شبکه پنج نیز شب ۱۹، ۲۱ و ۲۳ رمضان به ترتیب از حرم عبدالعظیم، مسجد جمکران و مهدیه تهران برنامه خود را روی آنتن خواهند برد.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین