عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۵۶۰
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۶
آیت‌الله جاودان:
آیت‌الله جاودان گفت: مرگ همچون یک طوفان بزرگ در پیش روی همه ما است، پس از مرگ ما هول اکبر یعنی قیامت را در پیش داریم که بزرگترین ترس ممکن را بر انسان وارد می‌کند، اگر روح انسان درست ساخته شده باشد دچار ترس نمی‌شود.

عقیق:آیت‌الله «علی جاودان»  به مناسبت ماه شعبان در حسینیه شیخ زاهد به سخنرانی پرداخته و گفت: انسان که متولد می‌شود اگر از والدین پاکی باشد یک موجود بدون عیب متولد شده است، اما هیچ نوع ساختمانی ندارد که در طول زمان باید ساختمان وجود خود را بسازد این ساختمان می‌تواند تا آسمان اول، دوم یا حتی از عرش بالاتر برود.

استاد حوزه علمیه افزود: ساخت ساختمان وجودی انسان به دست خود، والدین، مدرسه و محیط خود است نتیجه هر چه باشد به نفع یا ضرر خود او است.

آیت‌الله جاودان با اشاره به اینکه صلوات‌هایی که در ماه شعبان خوانده می‌شود نکات ممتازی دارد، عنوان کرد: یکی از نکات این صلوات این است که خدایا ساختمان قلب مرا به اطاعت خود آباد کن، مرا تابع پیامبر(ص) قرار ده تا آن روز که به ملاقات تو بیایم از من راضی باشی، اگر ساختمان خود را خوب ساخته باشید روز قیامت خداوند از شما راضی خواهد بود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: متاسفانه ما بدون حساب و کتاب زندگی می‌کنیم شاید نماز بخوانیم اما با گناهان دیگر مثل غیبت نماز خود را از بین می‌بریم، در عمران و آبادنی قلب خود باید استقامت کرد.

وی با بیان اینکه عمل درست اطاعت خداوند است، اظهار کرد: ساختمان وجودی انسان با اطاعت الهی درست ساخته می‌شود،  همین دنیا در شخصیت افراد دیده می‌شود که آیا بلندمرتبه هستند یا نه؛ اگر شما ساختمانی از اعمال نیک را می‌سازید هر روز یک آجر بر آن می‌گذارید اما وجود ندارد به این علت است که آن را خراب کردید.

آیت‌الله جاودان بیان کرد: خوشحالی یا ناراحتی زیاد برای امورات مادی دنیا نشان از شخصیت شما دارد، امام راحل می‌فرمایند اگر همه عالم از من تعریف کنند یا بد بگویند برای من فرقی ندارد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مرگ همچون یک طوفان بزرگ در پیشاروی همه ما است، گفت: پس از مرگ ما هول اکبر یعنی قیامت را در پیش داریم که بزرگترین ترس ممکن را بر انسان وارد می‌کند، اگر انسان درست ساخته شده باشد دچار ترس نمی‌شود.

وی افزود: قرآن می‌فرماید مومنان حقیقی از کنار جهنم عبور می کنند اما حتی صدای جهنم را هم نمی‌شنوند، این بستگی به شخصیت افراد دارد که در دنیا ساختمان روحی خود را درست ساخته باشد.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه هنگام مرگ شیطان به انسان شبهه‌ عرضه می‌کند اگر عقیده درستی به همراه داشته باشد نجات خواهد یافت، عنوان کرد: نجات در آخرت نیز بستگی به میزان استحکام عقاید درست شما دارد.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین