عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۵۴۵
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۹
بیست و هشت دعا و ذکر جهت رفع مشکلات و گرفتاری های انسان ها را در ادامه این نوشتار می خوانید.

عقیق:مشکلات در زندگی بسیاری از افراد وجود دارد. برای همه انسان ها زمانی در زندگی شان وجود دارد که گرفتار مشکلات و سختی هایی می‌شوند که بر طرف کردن و رفع آن از توان آن شخص خارج است. در این هنگام که نا امید می شوند و فقط به پروردگارشان می توانند پناه ببرند و دعا کنند. تعداد زیادی دعا و ذکر جهت رفع مشکلات و گرفتاری های افراد وجود دارد. برای آشنایی با مجموعه بیست و هشت ختم و ذکر تجربه شده جهت رفع مشکلات و سختی ها ، با ما همراه باشید.

ختم اول

(  ختم یا الله ) از سید بحر العلوم قدس سره نقل شده که فرمود : بعد از (تهذیب اخلاق) بختوم مشغول شدم و چهل شبانه روز به ختم (یا الله ) مشغول شدم (۶۶ بار هر نوبت ) و شروط ختم را از (تقوى ) مراعات مى کردم .

شب چهل ، شب عرفه بود در حرم مطهر حضرت امام حسین علیه السلام ، نزدیک قبور شهدا شخصى آمد و سیبى به دست من داد و من آن سیب را بوئیدم ، بوى مشک و عنبر مى داد.

نزدیک بود بیهوش شوم ، بعدها دانستم آن چه دانسته ام از برکت آن سیب است . پس باید ختم گیرنده (تقوا) را رعایت کند. (۵۰۷)

ختم دوم

(ختم سوره حمد) هر که بین نماز صبح و نافله اش سوره حمد را ۴۱ مرتبه چهل روز بدون فاصله بخواند، خداوند حاجت او را برآورده مى کند هرچه که باشد (البته حاجت شرعى ) حتى اگر بنیت اولاد باشد خدا اولاد روزى او مى کند. (۵۰۸)

ختم سوم

روز چهارشنبه بعد از دورکعت نماز حاجت به نیت بى نیازى و غنى و عزت ، چهل مرتبه سوره مبارکه کوثر را بخواند، مال بسیار روزى او شود، انشاء الله . (۵۰۹)

ختم چهارم

براى وسعت روزى در سه شب هر شب چهل مرتبه سوره مبارک قدر را قرائت کنید. (۵۱۰)

ختم پنجم

ازامام صادق علیه السلام نقل شده است که : هرکس سوره حشر را جهت برآورده شدن حوائج و مهمات بزرگ و عظیم چهل روز، روزى یک بار بخواند، حاجت او برآورده مى شود و اگر یک روز فوت شود، باید از سر گیرد ؛ و نوشته اند که هر کس تا چهل روز مداومت کند مستجاب الدعوه گردد.(۵۱۱)

ختم ششم

از براى قضاء حوائج این دعا را هفتاد مرتبه با اعتقاد صادق بخوانید شیخ بهائى قدس سره مى فرماید که اگر حاجت او روا نشد در قیامت با من مخاصمه کند و فرموده اگر که به نیت شفاى بیمار هفتاد بار بخواند در حال سجده از جمله مجربات است مگر آن که اجل مریض حتمى باشد. دعا این است :

لا اله الا الله بعزتک و قدرتک لا اله الا الله بحق حقک و حرمتک لا اله الا الله فرج برحمتک (۵۱۲)

ختم هفتم

ختم ایام هفته جهت حوائج امام سوم حضرت حسین علیه السلام فرمود:

از پیغمبر اکرم صلى الله علیه و آله روایت شده جهت حوائج تا هفت روز هر روز این اذکار را هزار بار بخواند حاجت روا گردد:

شنبه (یا حى یا قیوم )

یکشنبه : (ایاک نعبد و ایاک نستعین )

دوشنبه : سبحان الله و الحمد لله

سه شنبه : یا الله یا رحمن

چهارشنبه : حسبى الله و نعم الوکیل )

پنجشنبه : (یا غفور یا رحیم )

جمعه : (یا ذوالجلال و الاکرام ). (۵۱۳)

ختم هشتم

دانشمند محترم آقاى شیخ محمد رازى مى نویسد:

به نقل از حجه الاسلام و المسلمین آقاى حاج سید نورالدین آیه الله زاده میلانى ، از ایشان شنیدم که آقاى یاسرى فرمود در ورقه اى ختمى را با آداب آن دیدم که از قول شیخ بهایى قدس سره نوشته است : هر کس این عمل را در طول ده روز انجام دهد به این ترتیب که روز جمعه شروع و تا ده روز پایان آن روز یک شنبه مى شود، اگر مطلب و حاجتش برآورده نشود مرا لعنت کند،

روزى صد بار بگوید:

بسم الله الرحمن الرحیم یا مفتح الابواب یا مقلب القلوب و الابصار و یا دلیل المتحیرین و یا غیاث المستغیثین توکلت علیک یا رب فاقض ‍ حاجتى واکف مهمى و لا حول و لا قوه الا بالله العلى العظیم و صلى الله على محمد و اله اجمعین . (۵۱۴) (مجربست )

ختم نهم

از خواجه نصیر طوسى و از علامه حلى قدس سره نقل شده است به جهت مطالب مهمه و دفع اعداء صد مرتبه گفتن یا قاهر العدو یا والى الولى یا مظهر العجائب یا مرتضى على علیه السلام مجرب گفته اند.

ایضا صد و یازده مرتبه گفتن (یا قاهر العدو) فورا تاثیر مى بخشد و گویا از میرداماد قدس سره نقل شده است . (۵۱۵)

ختم دهم

هر که به ورطه اى افتد که تدبیرى از خلاص آن نباشد آن دعا را مکرر بخواند و اگر در یک مجلس رو به قبله و با وضو صد و بیست و نه مرتبه بخواند اصوب است و به تجربه رسیده است :بسم الله الرحمن الرحیم و لا حول و لا قوه الا بالله العلى العظیم یا لطیف ادرکنى بلطفک الخفى. (۵۱۶)

ختم یازدهم

از براى حاجت ، خواندن لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین است در حال سجده چهل مرتبه . (۵۱۷)

ختم دوازدهم

به جهت دفع دشمن از روز پنج شنبه تا یک هفته هر روز صد و چهل و شش ‍ مرتبه بگوید (حسبى الله ) که البته امر آن دشمن کفایت مى شود. (۵۱۸)

ختم سیزدهم

ازجمله تجربیات است در شدائد و رفع تنگیها هفتاد مرتبه واندن بسم الله الرحمن الرحیم یا محمد یا على یا فاطمه یا صاحب الزمان ادرکونى و لا تهلکونى و در نسخه دیگر هفتاد و یک مرتبه است. (۵۱۹)

ختم چهاردهم

به جهت عزت و وسعت و محبت هفتاد بار حسبى الله لا اله الا هو علیه توکلت و هو رب العرش العظیم قرائت شود.(۵۲۰)

ختم پانزدهم

هر روز هفتاد بار خواندن (ناد على علیه السلام ) است به جهت حاجت و ضیق معاش و غیرذالک و ادعاى تجربه شده است که در خواب ، یکى ازائمه علیهم السلام بر آن شخص مجرب ظاهر مى شوند و مطلب آن را بر او بیان مى فرمودند و ایضا صد و ده مرتبه دریک وقت نیزوارد شده است و صورتشان در بعضى از اقسام این است ناد علیا مظهر العجائب تجده عونا لک فى النوائب کل هم و غم سینجلى بولایتک یا على یا على یا على علیه السلام بعد از اتمام سه مرتبه بگوید (یا ابا الغوث اغثنى ادرکنى یا على ادرکنى ) اگرسه روز این ختم خوانده شود مقصود حاصل گردد انشاء الله . (۵۲۱)

ختم شانزدهم

خواندن العلى به نداء یا غیر یاء نداء صد و ده مرتبه هر روز به جهت غنى و درجه بلند یافتن . (۵۲۲)

ختم هفدهم

صاحب کتاب گفته مجرب است مجرب است مجرب است که هیچ شکى و ریبى در آن نیست هزار باربگوید و در وسط حرف نزند حسبى الله و نعم الوکیل و لا حول و لا قوه الا بالله العلى العظیم لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین . (۵۲۳)

ختم هیجدهم

هر روز سوره مبارکه و الذاریات و طلاق و مزمل و الم نشرح را به جهت امر معیشت و وسعت از مجربات یقینیه صاحب کتاب است .

از حضرت صادق علیه السلام مروى است که الم نشرح را در وقت بیع و شراء (خرید و فروش ) سه مرتبه بخواند، البته از آن بیع و شراء نفع به او خواهد رسید و اگر بنویسند و بشویند و بزنى بدهند تا بخورد وضع حمل بر او آسان گردد، و سه بار بر درد دل بخوانند شفا یابد و به جهت آسانى کارها تا یک هفته بعد از نماز بخوانند که مجرب است .

سوره منافقون را به جهت هر حاجتى به خصوص درد چشم و فرج موجب قضا و شفاء است و مجرب است . (۵۲۴)

ختم نوزدهم

امام صادق علیه السلام فرمود: هر کس هفتاد بار این را بخواند، من براى او در دنیا آخرت ضامنم و این که خدا را با بشارت وقت مردن ملاقات کند و براى او بهر کلمه اى یک خانه در بهشت باشد یا اسمع السامعین و یا ابصر المبصرین و یا اسرع الحاسبین و یا احکم الحاکمین . (۵۲۵)

ختم بیستم

از براى توسعه رزق در امر معاش و غنى و توانگرى درسحرگاه یعنى نزدیک صبح دو رکعت نماز کند در رکعت اولى بعد از حمد هفده مرتبه سوره (قل یا ایها الکافرون ) و در رکعت دوم بعد از حمد هفده مرتبه (قل هو الله احد) و در رکوع هر یک از این دو رکعت هفده مرتبه (سبحان ربى الاعلى و بحمده ) و در هر یک از سجدتین دو رکعت هفده مرتبه (سبحان ربى الاعلى و بحمده ) بگوید و بعد از فراغ از نمام هفده مرتبه (آیه الکرسى ) بخواند، که مجرب است و گفته اند که این عمل از کنوز خفیه (گنجاى پنهان ) است ، به دست نااهل نباید داد و خواندن سوره (طه ) نزد طلوع فجر اقل اثر او آن است که روزى تازه به او مى رسد و نرمى دلها از براى او حاصل مى شود. (۵۲۶)

ختم بیست و یکم

از جمله مجربات صاحب کتاب آن است که به جهت وسعت ، خواندن سوره (انا انزلناه ) است بعد از نماز صبح ده مرتبه ، تخلف ندارد. صاحب کتاب گوید در نسخه اى به نظر حقیر رسید که تا چهل شب سوره (واللیل ) را هر شب یک مرتبه بخواند، روز چهلم چهل هزاردرهم خداوند عالم به او کرامت فرماید. (۵۲۷)

ختم بیست و دوم

روز چهارشنبه هفتاد بار این ذکر را بخواند، بر اهالى علم و قلم فائق آید و غنى و مکرم گردد: هو الله الذى لا اله الا هو عالم الغیب و الشهاده هو الرحمن الرحیم . (۵۲۸)

ختم بیست و سوم

روز پنج شنبه از براى مال و ثروت دو رکعت نماز و بعد سوره یس بخواند و این عمل را تا سه روز به عمل آورد اکمل خواهد بود. (۵۲۹)

ختم بیست و چهارم

ختم زیارت عاشورا است روز شنبه شروع کند تا یک هفته هر روز یک مرتبه بخواند و تا چهل روز نیز مشهور است . (۵۳۰) (بسیار مجربست )

ذکر جهت رفع مشکلات

ختم بیست و پنجم

اگر خواهند از امر پنهانى آگاهى حاصل شود دو رکعت نماز بخواند و در سجده آخر صد و پنجاه مرتبه بگوید: (یا فتاح ) آن امر ظاهر شود. (۵۳۱)

ختم بیست و ششم

چون خلق نماز جمعه را خواندند، بعد از آنى که غسل جمعه را کرده باشى یا لباس طیب در سجده به هر نیت دویست مرتبه بگو: (یا الله المحمود فى کل فعاله ) با خشوع ، البته مراد حاصل شود انشاء الله . (۵۳۲)

ختم بیست و هفتم

دو ثلث از شب جمعه گذشته ، پانزده مرتبه سوره قدر را بخواند از براى هر حاجتى . (۵۳۳)

ختم بیست و هشتم

نود و دو مرتبه بگ و: اللهم انى اسئلک بحق محمد صلى الله علیه و آله و آل محمد ان تنجینى من هذا الغم به جهت هم و غم و امر مهم . (۵۳۴)

ذکر جهت رفع مشکلات مالی

دعایی که شما را از محتاج شدن بی‌ نیاز می‌کند

وقتی ابوبصیر از امام صادق علیه‌السلام خواست که دعایی برای افزایش رزق به او تعلیم دهد، ایشان این دعا را به وی آموخت تا در سجده نماز بخواند. دعایی که بعد از خواندن آن به گفته ابوبصیر دیگر محتاج کسی نشد.

یا خَیْرَ مَدْعُوٍّ وَ یا خَیْرَ مَسْئُولٍ وَ یا اَوْسَعَ مَنْ اَعْطى وَ یا خَیْرَ مُرْتَجىً اُرْزُقْنى وَ اَوسِعْ عَلَىَّ مِنْ رِزْقِکَ وَ سَبِّبْ لى رِزْقاً مِنْ قِبَلِکَ اِنَّکَ عَلى کُلِّ شَیْئٍ قَدیرٌ؛

«اى بهترین خوانده‏ شده و اى بهترین درخواست‏ شده و اى وسعت‏ بخش‌ترین‏ کسى‏ که عطا کرد و اى بهترین امید شده، روزى‏‌ام ده و بر من از روزى‏‌ات وسعت ده و سبب‏ سازى کن برایم روزى را از جانب خودت، به درستى که تو بر هرچیز توانایى.»

 

منبع: شفاخانه معنوی و فردا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین