عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۳۲۶
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۸

عقیق:طبیعت روسیه
روسیه کشوری باشکوه با جاذبه های طبیعی زیباست که اسم خیلی از آن ها را حتی تاحالا نشنیده اید، خیلی از شما احتمالا جاذبه های مسکو و سن پترزبرگ را می شناسید اما مطمئنم بیشتر شما زیاد با گوهرهای طبیعی روسیه آشنا نیستید، خب روسیه وسعتش خیلی زیاده و حتما می شود در این کشور جاهای طبیعی خیلی زیبایی پیدا کرد امروز سفرباتو می خواهد درباره جاذبه های طبیعی روسیه حرف بزند، ما را همراهی کنید.


آبشار اگوراسکای، سرزمین کراسنودار
آبشار اگوراسکای یکی از معروف ترین جاذبه های طبیعی نزدیک سوچی در سرمین کراسنودار در تور روسیه است، این آبشار ارتفاع چندانی ندارد اما در بین آبشارهایی که در آنجا هستند با طول ۲۳ متر از همه بلندتر است، اگر می خواهید برای چند ساعتی از هیاهوی شهری فاصله بگیرید و از طبیعتی زیبا لذت ببرید می توانید به دیدن این آبشار بروید و در آنجا صدای طبیعت را با تمام وجود حس کنید.


کوه آی پتری، کریمه
آی پتری یکی از نمادهای شبه جزیره کریمه و مهمترین جاذبه این منطقه است این کوه با ارتفاع ۱۲۳۴ متردر بالای شهر آلوپکا قرار دارد، وقتی به شهر کریمه بروید یکی از هیجان انگیزترین تجربه هایی که می توانید داشته باشید تله کابین سوار شدن تا بالای این کوه است. از بالای قله چشم انداز باشکوهی از سواحل جنوبی کریمه و دریای سیاه خواهید داشت.


کوه آلتای، جمهموری آلتای
آلتای یکی از زیباترین نواحی روسیه است، هر سال هزاران توریست از سراسر جهان به کوه های آلتای می روند، این محل به خاطر تفریحات هیجان انگیزی مثل قایق سواری، صخره نوردی، اسب سواری و … یکی از محبوب ترین جاهاست، بهترین جای کوه آلتای روخانه آلتون، یخچال اکترو، کوه بلوها (بلندترین کوه سیبری) است.


صخره ستونی آمور، سرزمین خاباروفسک
صخره ستونی آمور یکی از شگفتی های سرزمین خاباروفسک در تور روسیه است که در منطقه تایگا در ۱۳۴ کیلومتری شهر قرار دارد، ارتفاع این ستون ۱۲ تا ۷۰ متر است و دانشمندان حدس می زند که در نتیجه فوران آتشفشانی در ۱۷۰ میلیون سال قبل تشکیل شده است، گردشگرانی که به دیدن این صخره های زیبا می روند از دیدن این منظره فراموش نشدتی، هوای پاک تایگا و آب شفاف و زلال رودخانه آمور لذت می برند.


خلیج آواچا، کامچاتکا
به گزارش سفر باتو ، خلیج آواچا با ۲۴ کیلومتر طول، ۳٫۲ کیلومتر عرض و ۲۶ متر عمق یکی از بزرگ ترین خلیج های جهان است، این خلیج پایگاه اصلی ناوگان روسیه هم هست.


دریاچه بایکال، ایرکوتسک
مطمئنم که بیشتر شما درباره دریاچه بایکال چیزهایی شنیدید به همین خاطر است که این دریاچه یکی از معروف ترین جاذبه های طبیعی روسیه است، بایکال عمیق ترین و بزرگ ترین دریاچه آب شیرین در جهان است و شامل ۲۰ درصد آب شیرین یخ نزده در جهان هم می باشد.
بیابان چارا، سرمین زابایکالسکی
بیابان چارا از منحصربفردترین پدیده های طبیعت است، چارا بیابانی است که در وسط سیبری قرار دارد. با ۴٫۸ کیلومتر عرض و ۹٫۶ کیلومتر طول اندازه بسیار کوچکی دارد، دور این بیابان را کوه های تایگا و مرداب های اطراف احاطه کرده اند.
کوه البروس، قفقاز
کوه البروس با ارتفاع ۵۶۴۲ متر بلندترین قله در روسیه و اروپا است اگر در اسکی و اسنو بورد مهارت دارید حتما به دامنه های جنوبی کوه البروس بروید و در پیست اسکی معروف آن اسکی کنید.
طبیعت اروپا
اروپا یکی از جذاب ترین مناطق برای دوست داران طبیعت است به دلیل وجود جنگل‌های انبوه و کوه و غارهای شگفت انگیز، دشت‌های ییلاقی وسیع و سواحل زیبا،در این مقاله کجارو به معرفی بهترین مناظر طبیعی اروپا می‌پردازیم.
اروپا خانه پنجاه کشور است و یکی از متنوع‌ترین قاره‌ها از نظر فرهنگ، تاریخ و جغرافیا است. ازکوهستان و دره‌های سرسبز گرفته تا سواحل بلورین و مناظر مصنوعی. اروپا شامل صدها مکان دیدنی است که توسط یونسکو به ثبت رسیده است. این قاره همچنین شامل مناظر طبیعی بسیار زیبا می‌باشد. در این مقاله ما شانزده تا از زیباترین مناظر طبیعی قاره اروپا را به شما معرفی می‌کنیم و مطمئنیم که با دیدن آن‌ها نفس‌تان در سینه حبس می‌شود.
ایتالیا: ییلاقات توسکان (Tuscan)
مکان‌های کمی در دنیا وجود دارند که به اندازه‌ی تپه‌های توسکان ایتالیا در تور اروپا زیبا و محسور کننده باشند. با وجود درختان سرو، تاکستان‌های چهل تکه و خانه‌های روستایی، ییلاقات توسکان روستایی، بکر و بی سروصداست . ترکیب رنگ سبز و زرد این دشت‌ها و تپه‌ها چشم را نوازش می‌دهد. وال دورکیا ( Val d’Orcia)، سینا (Siena)، پینزا ( Pienza) و منتالسینو (Montalcino) از زیباترین مکان‌های این منطقه هستند.
کرواسی : پارک ملی دریاچه‌های پلیتویس ( Plitvice)
پارک ملی دریاچه‌های پلیویتس کرواسی که از شانزده دریاچه‌ی کریستالی ساخته شده است یکی از محسورکننده‌ترین جاذبه‌های کرواسی است که ارزشش را دارد یک روز کامل را به آن اختصاص دهید. این مکان که میراث جهانی یونسکو است به خاطر آبشارها، غارها و دریاچه‌هایش معروف است که در طی قرن‌ها از طریق جریان آب بین سنگ آهک و زمین گچی به وجود آمده است و باعث شده رنگ آب این دریاچه ها سبز زمردی روشن شود.
نروژ : اسوالبارد ( Svalbard)
اسوالبارد نروژ یکی از دورافتاده‌ترین نقاط دنیا و همچنین یکی از شمالی‌ترین مناطق مسکونی روی کره‌ی زمین است. این مجمع الجزایر در نزدیکی مدار قطب شمال قرار گرفته بیشتر آن با یخ پوشیده شده است که آن را به یکی از بکرترین و عجیب‌ترین مکان‌های دنیا تبدیل کرده است. اسوالبارد به خاطر حیات وحش خود معروف است. این مکان زیستگاه خرس قطبی و گوزن شمالی است.
ایتالیا: بلو گروتو در کاپری ( Capri’s Blue Grotto)
بلو گروتو در کاپری یکی از زیباترین غارهای آبی دنیا در تور اروپا است. زیبایی این غار به خاطر گذر نور خورشید از حفره‌های زیر آب و بازتاب آن روی سطح آب است که باعث شده غار روشن شود. دهانه‌ی این غار بسیار کوچک است، درنتیجه کسانی که به این غار سر می‌زنند باید زمانی که جریان آب کم است با قایق های کوچک به داخل غار بروند.
یونان: سانتورینی ( Santorini)
یونان از ۶۰۰۰ هزار جزیره ساخته شده است و سانتورینی به خاطر خط ساحلی بسیار زیبا، ساختما‌ن‌های سفید و ساحل شنی قرمز یکی از معروف‌ترین این جزیره هاست.صخره‌های قرمز در کنار آب‌های فیروزه‌ای مدیترانه که به آرامی به ساحل می‌خورند این جزیره را به یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی اروپا تبدیل کرده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین