عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۲۱۳
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۳
تولیت آستان قدس‌رضوی در خصوص طرح «جهاد همبستگی ملی» گفت: همه مردم در مرحله دوم امدادرسانی به سیل ‎زدگان در بازسازی و تجهیز منازل مسکونی مشارکت کنند تا سختی‎ها و گرفتاری‎های مردم سیل‎زده برطرف شود.

عقیق:حجت‎الاسلام احمدمروی عصر امروز در حاشیه بازدید از مناطق سیل‎زده استان‌گلستان در گفت‎وگو با خبرنگاران ودر پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص اجرای طرح «جهاد همبستگی ملی» و ساخت منزل مسکونی سیل‎زدگان با محوریت مساجد کشور، اظهار کرد: پس از وقوع سیل نیروهای نظامی، مردمی، بسیج و روحانیون برای رفع مشکلات مناطق سیل‎زده مشارکت کردند تا از مرحله بحرانی عبور کنیم که به لطف خداوند اقدامات انجام‎شده خوب بوده است.

وی افزود: همه مردم در مرحله‌دوم امدادرسانی به سیل‎زدگان و بازسازی و تجهیز منازل مسکونی به وسایل  زندگی مشارکت کرده و به دولت و نهادهای امدادی کمک کنند تا سختی‎ها وگرفتاری‎های مردم سیل‎زده برطرف شود.

تولیت آستان قدس‌رضوی با بیان اینکه مشارکت، احساس مسؤولیت و نوع‎دوستی مردم می‎تواند در بازسازی منازل مسکونی و تأمین کالاهای اساسی زندگی از رفع آلام و درد و رنج سیل‎زدگان بکاهد، گفت: هر توفیقی که در انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، در مبارزه با توطئه‎های دشمن و منافقین و حوادث طبیعی به دست آوردیم با مشارکت و همبستگی مردم بوده است.

مروی با بیان اینکه در حال حاضر همدلی و همبستگی بسیار خوبی بین مردم ایران وجود دارد، بیان کرد: همه مردم، بسیج، سپاه، ارتش، دستگاه‎های اجرایی، گروه‎های جهادی برای کمک به سیل‎زدگان پای کارآمدند و باید این همبستگی را همچنان تقویت کنیم تا بتوانیم به سلامت از این بلایا عبور کنیم.

وی ادامه داد: مردم سیل‎زده توقعاتی دارند که به‎جا است چراکه تمام زندگی و دارایی خود را در سیل از دست دادند و طبیعی است که گله‎مند و ناراحت باشند.

تولیت آستان قدس‌رضوی تأکید کرد: آستان قدس رضوی هم به‎عنوان نهادی که رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید دارند که به نیازمندان رسیدگی کنند کمک به سیل‎زدگان را جزو وظایف ذاتی خود می‎داند.

مروی با بیان اینکه آستان قدس رضوی 100 گروه جهادی را برای کمک به سیل‎زدگان در استان‎های سیل‎زده تشکیل داده است، یادآور شد: یک هزار نفر از خادمیاران در مناطق سیل‎زده در حال فعالیت هستند و آشپزخانه‎های آستان قدس‌رضوی در هر سه استان سیل‎زده مستقر شدند و غذای گرم به مردم می‎دهند که این اقدامات آستان قدس برای کمک‎رسانی به سیل‎زدگان در مرحله نخست بود.

وی با بیان اینکه اولویت فعلی آستان قدس رضوی مناطق سیل‎زده است، یادآور شد: در مرحله بعدی اقداماتی را که در آستان قدس‌رضوی در اولویت نیست حذف خواهیم کرد و بودجه‎های آن را برای بازسازی مناطق سیل‎زده به کار خواهیم گرفت و در ساخت مدارس، منازل مسکونی و مساجد آسیب‎دیده از سیل مشارکت می‎کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین