عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۱۰۱
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
مدیرکل جذب و سازماندهی امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به نحوه انتخاب معین و معینه‌های کاروان‌های حج تمتع، گفت: حدود ۹۵۰ روحانی، معین و معینه همراه با کاروان‌های حج تمتع امسال اعزام می‌شوند.

عقیق:همایش سراسری روحانیون، معین و‌معینه‌های حج تمتع ۹۸ برگزار می‌شود.

در این همایش که با حضور حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر نماینده ولی‌فقیه در امور حج ‌و زیارت و علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت برگزار می‌شود، به آموزش‌های لازم برای حضور روحانیون، معین‌ و ‌معینه‌ها در مناسک حج ۹۸ و نحوه اطلاع‌رسانی اعمال‌ و‌ مناسک به زائران پرداخته می‌شود.

حجت‌الاسلام علی پروانه مدیر کل جذب و سازماندهی امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار حج‌و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به لزوم برگزاری همایش روحانیون، معین و معینه‌های حج ۹۸، اظهار داشت: این همایش ۲۹ فروردین‌ماه به مدت ۲ روز در قم برگزار می‌شود.

وی از برپایی کارگاه‌های آموزشی به منظور تبیین سیاست‌های حج و بایدها و‌نبایدها در  مدت حضور در حج تمتع خبر داد ‌و افزود: با توجه به اینکه هنوز تعداد نهایی کاروان‌ها مشخص نشده، تعداد روحانیون کاروان‌ها نیز معلوم نیست؛ البته با توجه به آمار زائران حج تمتع ۹۸ حدود ۹۵۰ روحانی، معین و معینه همراه با کاروان‌ها به حج تمتع مشرف خواهند شد که حدود ۵۰۰ نفر از آنها در قالب روحانی کاروان اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام پروانه با بیان اینکه کاروان‌های حج امسال هم در قالب چهار گروه اعزام می‌شوند، گفت: این کاروان‌ها در قالب‌های ۸۵، ۱۱۵، ۱۳۵ و ۱۶۰ نفره اعزام می‌شوند که با کاروان‌های ۸۵ و ۱۱۵ نفره یک روحانی ‌‌و با کاروان‌های ۱۳۵ و ۱۶۰ نفره علاوه بر یک‌روحانی، یک معین یا معینه همراه می‌شوند.

مدیرکل جذب و سازماندهی بعثه مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: کاروان‌هایی که تعداد بانوان آن‌ها بیشتر باشد، یک معینه و در صورت بالا بودن تعداد آقایان یک معین در کاروان حضور خواهد داشت.

به گزارش فارس، کاروان‌های حج تمتع امسال از اوایل تیرماه از ۲۰ ایستگاه پروازی به عربستان منتقل می‌شوند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین