عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۰۸
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳
خط ريلي ايران تا شلمچه كه نقطه صفر مرزي است عملياتي شده و در حال حاضر در اين مسير بار حمل مي‌شود.
عقیق: مديرعامل راه‌آهن گفت: خط آهن خرمشهر به بصره تا سه سال ديگر به بهره‌برداري مي‌رسد كه با بهره‌برداري از اين خط ايران به شبكه ريلي عراق متصل مي‌شود و زائران عتبات عاليات مي‌توانند با قطار به نجف و كربلا سفر كنند.

عبدالعلي صاحب‌محمدي - معاون وزير راه و شهرسازي اظهار كرد: خط ريلي ايران تا شلمچه كه نقطه صفر مرزي است عملياتي شده و در حال حاضر در اين مسير بار حمل مي‌شود.

وي با بيان اينكه مذاكراتي با رييس راه‌آهن عراق پيرو مذاكرات قبلي صورت گرفته كه آنها براي ساخت ۳۵ كيلومتر خط ريلي در كشور خود اقدام كنند، افزود: به دليل مشكل اعتباري كه آن‌ها در اين زمينه داشتند، اين كار امر عقب افتاد.

صاحب‌محمدي گفت: در حال حاضر مشكل تامين اعتبار آنها حل شده و مطالعات مورد نياز در اين زمينه صورت گرفته و پيمانكار مشغول كار است.

معاون وزير راه و شهرسازي افزود: طبق مذاكرات صورت گرفته متوليان راه‌آهن عراق در مورد پروژه شلمچه - بصره در نظر دارند تا از طريق طراحي تونل نسبت به ايجاد مسير براي گذر از رودخانه شط العرب اقدام كنند كه اين مهم هم اكنون در حال انجام است و منابع اعتباري آن نيز در نظر گرفته شده است.

وي با بيان اينكه عراقي‌ها اميدوارند ظرف امسال يا سال آينده عمليات اجرايي اين پروژه آغاز شود، گفت: با بهره‌برداري از اين پروژه، خط ريلي ايران به نجف و كربلا متصل مي‌شود و زائران عراقي هم به منظور زيارت امام رضا (ع) مي‌توانند با قطار به ايران سفر كنند.

منبع:حج
211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین