عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۹۴۴
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
حجت‌الاسلام ادیب‌یزدی:
دبیر جامعه مبلغین تهران گفت:‌ این روز، نوبت کسانی است که صاحب اولاد نمی‌شوند، بگویند آقا امام رضا (ع) هنگامی که اولاد‌دار شدید، چقدر خوشحال شدید، ما را هم خوشحال کن.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی دبیر جامعه مبلغین تهران در گفت‌وگو با خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس بیان داشت: ولادت بسیار سعادتمندانه و مملو از برکات، حسنات و رحمت حضرت محمد بن علی الجواد نهمین خورشید فروزان سپهر ولایت و امامت را به عموم شیعیان و ارادتمندان حضرت (ع) از صمیم دل تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

چرا به جوادالائمه (ع) مولود با برکت گفته می‌شود

وی درباره اینکه چرا به جوادالائمه (ع) مولود با برکت گفته می‌شود، افزود: امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) از یک پدر و مادر هستند و به اصطلاح خواهر و برادر تنی هستند.  آنچنان روحیه عبادت در آن‌ها استیلا داشت که از فکر ازدواج بیرون بودند. به گونه‌ای که حضرت معصومه (س) ازدواج نکرد و از دنیا رفت.

حجت‌الاسلام ادیب‌یزدی ابراز داشت: حضرت رضا (ع) آنچنان در یاد حضرت حق  غرق بودند و مشغول عبادات عجیب و غریب بودند، عمر با برکتشان را در جهت مرضات الهی و عبادت بسیار عمیق می‌گذارندند و خیلی به مسأله ازدواج توجه نداشتند. ولی از طرف دیگر می‌دیدند که نسل عصمت و امامت باید ادامه پیدا کند. 

دیر اولاد دار شدن امام رضا (ع) اسباب امتحان برای شیعیان شد

وی ادامه داد: برخی نزدیکان گاهی می‌گفتند: مولای ما شما هشتمین امام هستید و نهمین امام ا ز صلب مبارک شما است، لذا حضرت (ع) را قانع کردند با جناب سمانه مادر گرامی امام جواد (ع) ازدواج کنند و همین دیر اولاد دار شدن امام رضا (ع)، اسباب امتحان برای شیعیان شد.

دبیر جامعه مبلغین تهران تصریح کرد: بعضی شیعیان سست عنصر و سست ایمان تحت تأثیر القائات برخی علمای زشت کردار واقع شدند و گفتند: اگر امام بود تا حالا صاحب اولاد می‌شد و ایشان منقطع است؛ یعنی اولاد دار نمی‌شود. بنابراین یک انشقاق میان شیعیان ایجاد کردند و متأسفانه بسیاری از شیعیان از امامت آن بزرگوار روی تافتند.

وی افزود: این گروه گفتند: پس آخرین امام، امام موسی بن جعفر (ع) است که از دنیا رفته است و به زودی ظهور می‌کند، لذا به آن‌ها «واقفیه» گفته می‌شود. «واقفیه» عبارت از آن عده منحرفانی که معتقد بودند امامت در امام موسی بن جعفر (ع) متوقف شده و دیگر ادامه پیدا نکرده است. البته بچه‌دار نشدن امام رضا (ع) این قضیه را تشدید کرد و متأسفانه کسی هم نمی‌توانست جواب قاطعی بگیرد.

در زیر آسمان مولودی  با این برکت به دنیا نیامده است

حجت‌الاسلام ادیب‌یزدی ابراز داشت: در چنین شرایطی یک مرتبه خداوند متعال دسته‌گلی مانند امام جواد (ع) را به امام رضا (ع) عنایت می‌کند. بنابراین امام رضا (ع) تا فرزند دلبندشان را در آغوش گرفتند، امام سر و صورت فرزند دلبندشان را بوسه‌ باران کردند و ایشان را روی دستانشان رو به آسمان بلند کردند و با صدای بلند فرمودند: تا الان در زیر آسمان مولودی  با این برکت به دنیا نیامده است.

ولادت امام جواد (ع) از اختلاف میان امت جلوگیری کرد

وی گفت: زیرا ولادت امام جواد (ع) از اختلاف میان امت جلوگیری کرد و بسیاری از افراد شرمنده شدند. لذا این ولادت برای امت اسلامی سراسر برکات و رحمت است. به عزیزان توصیه می‌کنم در حوادث زندگی به امام جواد (ع) متوسل شوند، زیرا این بزرگوار در میان حضرات معصومین (ع) جایگاه بی‌نظیری دارند.

این کارشناس دینی خاطرنشان کرد:‌ مخصوصاً عزیزانی که توفیق دارند به زیارت امام رضا (ع) بروند در بالای سر حضرت (ع)، در موضع الجواد آنجایی که امام جواد ایستادند و پدر بزرگوارشان را دعا کردند. آنجا هر حاجتی که داشته باشند، حضرت (ع) به آن‌ها عنایت می‌کند.

امروز نوبت کسانی است که صاحب اولاد نمی‌شوند

وی خطاب به کسانی که صاحب اولاد نمی‌شوند، گفت: این روز، نوبت کسانی است که صاحب اولاد نمی‌شوند تا از محضر امام علی بن موسی الرضا (ع) استدعا کنند، چون ایشان آبرومند عظیم در درگاه الهی است، از ایشان بخواهند «یا وَجیهاً عِندَاللّهِ اِشفَع لَنا عِندَاللّه»، بگویند آقا امام رضا (ع) هنگامی که اولاد دار شدید، چقدر خوشحال شدید، ما را هم خوشحال کن. من این تجربه را میان دوستانم دارم که مورد عنایت قرار گرفتند و خدا به آن‌ها به برکت وجود امام جواد (ع) فرزندی عطا کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین