عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۷۱۳
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
استغفار یکی از ذکر‌های موثر و راه‌های رسیدن به مسیر سعادت است که تداوم گفتن آن باعث ریزش گناهان و عاقبت بخیری می‌شود.
عقیق:همین که بنده تصمیم می‌گیرد گناهی را مرتکب شود، چنانچه آن را انجام ندهد، هیچ چیز در نامه‌ی عملش نوشته نمی‌شود؛ و اگر مرتکب آن شد ، به او هفت ساعت مهلت داده می‌شود، فرشته‌ی ماموری که کار‌های نیک را ثبت می‌کند، به فرشته‌ی مامور کار‌های زشت می‌گوید: عجله نکن شاید پس از گناه، عمل نیکی انجام دهد که آن را از بین ببرد، چرا که خداوند می‌فرماید: «به راستی، اعمال نیک، اعمال بد را از بین می‌برد.» (اعراف - ۱۱۴)

اگر این بنده بگوید: «أَسْتَغْفِرُاللهَ الَّذی لا إِلـهَ إِلاّ هُو، عالمُ الْغَیْبِ والشَّهادَة، العَزیزُ الحَکیمُ، الغَفُورُ الرَّحیمُ، ذُوالجَلالِ وَ الإِکْرامِ وَ أَتُوبُ إِلَیْهِ».

«از خداوند، طلب آمرزش می‌کنم، خدایی که معبودی جز او نیست، دانای نهان و آشکار، ارجمند و نیرومند و صاحب حکمت است؛ (نسبت به گنه‌کاران) بسیار آمرزنده و (نسبت به مومنان) بسیار مهربان و صاحب جلالت و جوانمردی است؛ و به سوی او توبه می‌کنم» ؛ چیزی در نامه عملش نوشته نمی‌شود.



حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال موسویان خطیب و کارشناس امور دینی در گفتگویی درباره خواص ذکر استغفار اظهار کرد: وجود مبارک حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) می‌فرمایند: «اگر کسی احساس کدورت باطنی داشته باشد، خودش را معطر به استغفار کند.» درواقع استغفار هم خاصیت تطهیر دارد و هم خاصیت زدودن غم از دل دارد. خدا رحمت کند اولیای خدا را که می‌فرمودند: «اگر می‌دانستید استغفار چه خاصیتی در دل دارد شما لحظه‌ای استغفار را ترک نمی‌کردید.»

وی در ادامه گفت: همه اولیاء، حتی حضرت محمد مصطفی (ص) و همه ائمه اطهار (ع) خود را مقید به ذکر استغفار کرده بودند. ماه رجب ماه استغفار است و اگر کسی توفیق داشته باشد اعدادی که برای استغفار فرمودند را رعایت کنند، سعادتمند خواهند شد.  انشالله که خداوند ما را جز ذاکرین این ماه و اهل استغفار این ماه قرار بدهد.


           


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین