عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۶۸۹
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی:
حجت الاسلام و المسلمین باقرزاده با اشاره به وظیفه حوزه های علمیه در تحقق تمدن اسلامی گفت: حوزویان باید برای ۴۰ سال آینده دوراندیشی شان تشکیل ایالات متحده اسلامی باشد
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین محمد باقرزاده هفدهمین جلسه هیئت شهدای روحانی و طلبه رفسنجان وانار همزمان با شب میلاد امام محمد باقر(ع) در مسجد حضرت ابوالفضل قم  و با حضور طلاب روحانیون و فضلای رفسنجان برگزار شد، به تبیین بیانیه گام دوم پرداخت و گفت: این بیانیه نسخه عملی 40 سال آینده ماست. این بیانیه در مقطعی صادر شده است که دشمن کمر به از بین بردن این کشور دارد.

 عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی به قسمت های مختلف این بیانیه اشاره کرد و افزود: این بیانیه از سه بخش تشکلیل شده است: یک بخش کلیات و مفاهیم کلیدی است، بخش دوم دست آوردهای انقلاب در گام اول است، بخش سوم راهبردهای گام دوم انقلاب است.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری انقلاب را دارای سه مرحله می داند؛ خودسازی، جامعه سازی، تمدن سازی. خودسازی یعنی هر کس باید خود را چنانی که امام خمینی ره خود را ساخت بسازد. خودسازی که هویت ساز و شخصیت ساز و انسان انقلابی ساز باشد تا بتواند دگرگونی و انقلابی به راه بیاندازد.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی ره به این نکته اشاره کردند که: تمدن سازی با جهانی سازی متفاوت است. جهانی سازی کار آمریکاست که می خواهد همه جهان را به زیر سلطه خود بیاورد. تمدن سازی جهانی شدن است یعنی منطقه و جهان را مانند خود کردن و این رهگذرش جامعه سازی است. وقتی جامعه ای ساختیم با مبانی اسلامی و این جامعه الگو شد، دیگر کشورها و ملت ها هم خود را شبیه آن جامعه می کنند و این میشود تمدن اسلامی.

وی در ادامه به بعضی از مصادیق شکل گیری تمدن اسلامی اشاره داشت و گفت: انقلاب اسلامی در راه تمدن سازی است چرا که امروز می بینیم که انقلاب اسلامی مشکل اصلی جریان سلطه آمریکا و اسرائیل و عربستان شده است. انقلاب ما مسیر تاریخ را عوض کرد. طبق بیانیه گام دوم قبل از انقلاب جهان دو قطبی بود بین شرق و غرب. بعد از انقلاب قطب سومی شکل گرفت به نام اسلام و امروز که بلوک شرق از بین رفته است دو قطبی جهان دوقطبی اسلام و استکبار است.

این استاد حوزه ادامه داد: تفکر انقلاب اسلامی و امام خمینی بود که انقلابی گری را از دل اسلام بیرون آورد و پایه های مارکسیسم را متزلزل کرد. انقلاب و امام نشان داد که دین افیون ملت ها نیست بلکه دین پرچم دار عدالت و آزادی و برادری انسان هاست.

وی افزود: جریان های مقاومت در منطقه اثر انقلاب اسلامی است. حرکت های مقاومت در قلب حضور استکبار در منطقه یعنی فلسطین ادامه و اثر انقلاب اسلامی است.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی با بیان اینکه حرکت انقلاب اسلامی با جزئی نگری امکان پذیر نیست و باید با دید کلی به حرکت انقلاب اسلامی نگاه کرد گفت: عده ای به برخی جزئیات در جامعه مثل مسئله حجاب و رشوه برخی کارکنان دست آویز شده اند و حرکت کلی انقلاب را نمی بینند. حرکت کلی انقلاب در همه عرصه ها با دوران قبل قابل مقایسه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین باقر زاده بیان کرد: ما الان در مرحله دولت سازی اسلامی هستیم و زمینه آن بالابردن سطح آگاهی جامعه است. برای رسیدن به جامعه اسلامی اول باید دولت سازی کنیم. اولین قدم دولت سازی کنار زدن تفکر لیبرالی و مارکیستی از بدنه دولت است.

وی با اشاره به وظیفه حوزه های علمیه در تحقق تمدن اسلامی گفت: حوزویان باید برای 40 سال آینده دوراندیشی شان تشکیل ایالات متحده اسلامی باشد. حوزه باید پاسخ این را هم داشته باشد که اگر در سالهای آینده در دیگر کشورها نمونه ولایت فقیه پیاده شد رابطه این ولایت فقیه ها به چه نحو است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین