عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۶۲۴
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۱
آیین غبارروبی ضریح مطهر و مضجع شریف حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با حضور تولیت آستان قدس رضوی، نماینده ولی فقیه در استان و آیات عظام، مسؤولان کشوری و استانی، خدام آستان قدس رضوی و همچنین خانواده معزز شهدا برگزار شد.
عقیق:در این مراسم معنوی که صبح امروز برگزار شد، ضریح مطهر و مضجع منور حضرت رضا(ع) با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی، آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، آیت الله سید حسن مرتضوی شاهرودی از اساتید حوزه علمیه، علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی، جمعی از مسئولین کشوری و استانی و خانواده معزز شهدا غبار روبی و عطرافشانی شد.
در این آئین پرفیض و روحانی در حالی که آوای جان بخش کلام الهی و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) فضای حرم مطهر را عطرآگین کرده بود، حاضرین در حریم دوست در مسجد بالا سر مبارک به زانوی ادب نشسته و با چشمانی اشکبار با مولای خود نجوا کردند.
مراسم غبارروبی با گشودن درب ضریح مطهر آغاز و نذورات مردمی داخل ضریح که نشانة عشق و ارادت شیعیان جهان به محضر مبارک حضرت رضا(ع) است خارج و در بسته‌های مخصوص به خزانة آستان قدس رضوی منتقل شد.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، آیت الله علم الهدی، آیت الله عاملی و آیت الله مرتضوی با ورود به داخل ضریح مطهر، ضمن تعویض پوشش سنگ مضجع منور، تمامی قسمت های داخلی ضریح را غبارروبی کرده و با گلاب ناب شستشو دادند و سپس به نماز ایستادند.
در پایان این مراسم که حدود 2 ساعت به طول انجامید، خادمان بارگاه ملکوتی حضرتش درهای ورودی حرم مطهر را گشودند تا زائران و مجاوران، مضجع منور حضرت را در حلقه توسل و دعا به آغوش کشند.
غبارروبی از آیین‌های دیرین حرم مطهر رضوی است، که معمولا چند بار در سال با حضور مراجع تقلید، آیات عظام و شخصیت‌های کشوری و استانی برگزار می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین