عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۱۶
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰
اگر قصد سفر به حقیقت کربلا و دیدار با امام حسین (ع) را دارید از نمایشگاه «با کارون شهادت»در بیست ویکمین نمایشگاه بین المللی قرآن بازدید کنید.

عقیق: صدای ناله کودکان،روضه علی اصغر، صدای سم اسب ها در تمام فضای نمایشگاه پیچیده و برای لحظاتی احساس می کنید در بطن شهر مدینه ایستاده اید یا زیر تیغ آفتاب در صحرای کربلا، کودکی گریه می کند، صدای همهمه می آید، اسب ها شیهه می کشند، رد صداها را که بگیرید می رسید به غرفه ای که امام حسین(ع) علی اصغر را رو به آسمان ها گرفته و خون از گلوی علی اصغر رو به آسمان ها می پاشد،رو به ملکوت خداوندی،یا غرفه ای که کودکان اباعبدالله درون آن می گریند،ترکیب صداها و نورهای مطلق سبز و قرمز این نمایشگاه شما را بخواهید یا نخواهید به کربلا می برد، به عمق تنهایی امام حسین(ع) که برای زنده نگاه داشتن قرآن قیام کرد.

نمایشگاه بزرگ با کاروان شهادت در حیاط یاس مصلی تهران در انتهای شبستان و در مجاورت سالن های برگزار کننده بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم قرار دارد.

این نمایشگاه روایتی تصویری در 46 پرده از قیام امام حسین(ع) همراه با صداگذاری و نورپردازی بسیار هنرمندانه است.

راوی این نمایشگاه روحانی جوانی است که با آرامش به سوالات بازدیدکنندگان پاسخ می دهد و درباره نمایشگاه برای  آنها توضیحات کاملی ارائه می کند.

محسن چگینی؛ راوی نمایشگاه با کارون شهادت در توضیح درباره نمایشگاه به شبستان گفت: این نمایشگاه کاری از موسسه کاظمیون است که سفر اباعبدالله را از مدینه به سمت کربلا به صورت مفهومی به تصویر کشیده است.

تصاویر همراه با نورپردازی و صوت مختص هر غرفه از نمایشگاه کاملا به صورت روزه ای است که البته صدای روزه خوان را داریم اما روزه خوان حضور فیزیکی ندارد.هر غرفه یک واقعه از کربلا را نشان می دهد؛یک غرفه اشرافی گری یزید،بعدی تهدید امام حسین(ع) توسط حاکم مدینه و به ترتیب جریان مسلم و سفراباعبدالله به سوی مکه و کوفه را به تصویر کشیده است.

وی درباره احادیث نصب شده بر سردر هرغرفه توضیح داد: این احادیث در مقاتل و کتب تاریخی آمده اند و همگی مستند هستند. 

وی همچنین در رابطه با ارتباط این نمایشگاه با موضوع نمایشگاه قرآن گفت:امام حسین (ع) و ائمه اطهار در واقع قرآن ناطق بودند،وقتی پیامبر(ص) فرمودند 2 چیز رادربین شما به امانت می گذارم؛ قرآن و عترتم به این معنی است که این 2 از یکدیگر جدایی ناپذیر هستند.ذکر شده است که در حوض کوثر هر 2 با هم به پیامبر(ص) عرضه می شوند و جدایی بین آنها نیست. سر مبارک امام حسین(ع) وقتی از تن جدا شد در 40 منزل قرآن خوانده شد. 

اگر راهی بیست ویکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم شده اید یا قصد بازدید از آن را دارید، لذت و فرصت بازدید از این نمایشگاه را از دست ندهید، در راهروهای سیاه و تاریک این نمایشگاه، تاثیرگذارترین صحنه ها از قیام کربلا را با نورپردازی و صداگذاری حرفه ای و بسیار هنرمندانه می بینید و البته صداها و نورها نقش مهمی در تاثیرگذاری صحنه ها دارند و زمان و زحمت بسیاری صرف آماده سازی و برگزاری این نمایشگاه شده است.

 در آخر فراموش نکنید برای برگزارکنندگان این نمایشگاه یادداشتی به یادگار در دفتر نظراتشان بنویسید.


منبع: شبستان

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین