عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۰۵۷
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
در کنفرانس هفته شهید یمن عنوان شد:
انجمن علمای یمن در جهت یادبود و زنده نگه داشتن یاد شهدای یمن کنفرانسی فرهنگی با عنوان (یا لیت قومی یعلمون) در هفته شهید برگزار کرده و بیانیه ای صادر نمود.
عقیق: انجمن علمای یمن در جهت یادبود و زنده نگه داشتن یاد شهدای یمن کنفرانسی فرهنگی با عنوان (یا لیت قومی یعلمون) در هفته شهید برگزار کرد.

شهدا ایمان خود را با حضور در میدان جهاد به تصویر کشیدند

شیخ طه هادی الحاضری مطالبی با عنوان "ابعادی از عظمت شهدا" بیان کرد و گفت: کشتار و ایجاد ارعاب و وحشت، ابزار اصلی دشمن برای فشار علیه مردم و ماندن دشمن در کشور است، لذا به گسترش تسلیحات و برنامه های خبیثانه ای مثل محاصره و گرسنگی روی می آورند.

وی در بخش دیگر به عظمت شهدا و تأثیر آنان بر ملت ها و جوامع خود اشاره کرد و گفت: شهدا ایمان خود را با حضور در میدان جهاد و تقدیم جان خود در راه خدا به تصویر کشیدند.

شیخ الحاضری افزود: شهدا از ابزار گمراه کننده دشمن آگاه بودند؛ لذا در جبهه ها حاضر شده و با ثبات و پایداری در برابر دشمن ایستادگی کردند.

هر کس شک دارد آمریکا طاغوت بزرگ است، در ایمانش شک کند

شیخ شمس الدین شرف الدین مفتی یمن و رئیس انجمن علمای یمن اشاره کرد: شهید کسی است که برای اعتلای کلمة الله می جنگد و از سرزمین و ناموس خود دفاع می کند نه کسی که برای رسیدن به غنیمت می جنگد.

وی با بیان اینکه دین همیشه نیازمند جانفشانی است، گفت: هر کس شک دارد که آمریکا طاغوت بزرگ است، در ایمانش باید شک کند و کسی که در کنار طاغوت می جنگد، همانند طاغوت است.

مفتی یمن اشاره کرد: کسانی که مدعی مبارزه با منکر در یمن هستند، در خصوص فاجعه هایی که در مناطق مورد تجاوز قرار گرفتند، سکوت می کنند و این نشانه دسیسه و نیرنگ آن هاست.

در پایان این مراسم بیانیه ای صادر شد که متن آن به شرح زیر است:

1- تاکید بر احیای ارزش های تربیتی و جهادی و ترویج فرهنگ شهادت به عنوان یک اصل قرآنی که مایه عزّت، کرامت و پیروزی مسلمانان بر دشمن می شود.

2- لزوم حمایت مادی و معنوی از خانواده های شهدا و آگاهی دادن فرزندان آنان.

3- استفاده از هفته شهید برای تقویت عوامل پایداری و تحقق پیروزی.

4- شهادت در راه خدا، مقامی بزرگ و یک مدال جاودانه است.

5- هفته شهید، مناسبتی برای تجدید پیمان با شهدا، حرکت در راه آنان و برافراشتن پرچم حق، عدالت، آزادی و مقاومت است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین