عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۴۸۷
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
حجت‌الاسلام‌ قمی:
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در نشست مشترک مدیران ستادی و استانی حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: حوزه هنری باید به آثار هویت‌ساز، هویت نوین و جوان انقلابی کشور بپردازد.
عقیق:حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در نشست مشترک مدیران ستادی و استانی حوزه هنری انقلاب اسلامی که در حوزه هنری برپا شد، با تاکید بر هم‌افزایی میان مدیران ستادی و استانی حوزه هنری گفت: مشارکت‌های جمعی در حوزه هنری بی‌شک موثر خواهد بود. برترین اثر این مشارکت‌های جمعی در حوزه هنری هویت‌سازی است. هویت یکی از پیچیده‌ترین پدیده‌های فردی است که خداوند به انسان هدیه داده است. هویت انقلابی نیز همین است. به برکت قیام امام خمینی(ره) جامعه ما زیر و رو شد و روز به روز وضعیت فعالیت‌های جمعی ایران بهتر شد.

قمی در ادامه افزود: یکی از مهم‌ترین مسائل مربوط به هر جامعه‌ای در دنیا هویت آن جامعه است. حوزه هنری باید به آثار هویت‌ساز، هویت نوین و جوان انقلابی کشور بپردازد. باید هم‌افزایی در حوزه هنری هرچه بیشتر انجام شود. همچنین باید از هنر استفاده و بهره‌وری برتر در راستای دستیابی به اهداف حوزه هنری شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: برای دستیابی به هم‌افزایی هرچه بیشتر در حوزه هنری باید همه با هم تلاش کنیم و این مهم را رقم بزنیم. این کار باید هرچه گسترده‌تر و پیشرفته‌تر انجام شود تا نتایج موثر و شادی‌بخش آن کاملا حس شود.

قمی در پایان گفت: چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران است. باید در این سال قوای خود را جمع کنیم و برای ادامه فعالیت‌های خود مستحکم‌تر از پیش گام برداریم. مسیر انقلاب اسلامی ایران تا به آنجا پیش خواهد رفت که ان‌شاءالله پرچم ولایت را به رسم امانت به صاحب اصلی آن تحویل دهیم.

مجید مصلحی، مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری، نیز در این نشست در حوزه تفکر راهبردی حوزه هنری گفت: برای بررسی و تصمیم‌گیری در امور مدیریتی بخش‌های گوناگون حوزه هنری باید تمامی اجزا را در نظر بگیریم. همچنین باید جامع‌نگر باشیم و برآیند همه نیروها را در نظر داشته باشیم.

مصلحی افزود: آینده‌نگری کاری بسیار خوب و موثر است؛ چرا که می‌توانیم برای مقابله با تهدیدها و رویدادهای غیرمنتظره آمادگی لازم را کسب کنیم. اما باید بتوانیم آینده‌ساز باشیم. در این صورت می‌توانیم رو به جلو، به سوی پیشرفت در تحقق اهداف خود حرکت کنیم.

وی ادامه داد: حوزه هنری را باید از چند بُعد مدیریت کنیم تا به موفقیت‌های مهم‌تری دست پیدا کند. یکی از آن‌ها بُعد محتوا است. چرا که هر کجا به محتوا توجه کافی نداشته‌ایم ضربه خورده و ضرر کرده‌ایم. به بیانی دیگر شناخت، تولید و ابلاغ پیام انقلاب اسلامی از زبان هنر متنی است که درون‌مایه آثار و فعالیت‌های حوزه هنری را در بر می‌گیرد. انقلاب اسلامی ایران یک جریان جهان‌شمول است که در حوزه‌های گوناگون کشور شکل گرفت. انقلاب اسلامی ایران تنها یک تغییر نظام سیاسی نبود بلکه انقلابی در تمامی حوزه‌های اجتماعی و حکومتی کشور شکل گرفت. در نتیجه پرداخت محتوایی درست در فعالیت‌های حوزه هنری بسیار مورد توجه و مهم است.

مصلحی در ادامه گفت: بُعد ساختار نیز یکی از ابعاد سازنده در حوزه هنری است. این بُعد در حوزه هنری بسیار چابُک است و خیلی کم خود را درگیر بوروکراسی کرده است. به این ترتیب کارها در حوزه هنری با سرعت خوبی انجام می‌شود.

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری افزود: بُعد انسانی در حوزه هنری را می‌توان ستون و خیمه‌گاه سازمان دانست. نیروی انسانی نقش مهمی را در هر سازمانی ایفا می‌کند که حوزه هنری نیز از این موضوع مستثنی نیست. در نتیجه نیروی انسانی حوزه هنری باید به قصد حسنه کار کنند که خوشبختانه همین‌گونه نیز هست. البته این موضوع جای کار مداوم دارد و نباید حد و مرز پایانی برای آن در نظر گرفت. این بُعد یکی از وجه تمایزهای حوزه هنری با دیگر سازمان‌های همانند خود است.

وی ادامه داد: بُعد محیط یکی دیگر از ابعاد تاثیرگذار در فعالیت حوزه هنری است. عوامل محیطی بی‌شک بر داخل حوزه هنری تاثیرگذار خواهند بود. پس باید در مدیریت‌های خود در حوزه هنری به این امور نیز توجه شود.

مصلحی با اشاره به فرهنگ سازمانی در حوزه هنری گفت: فرهنگ سازمانی در حوزه هنری نقش اساسی در کشور دارد؛ چرا که این فرهنگ سازمانی هرچه بهتر باشد حوزه هنری در انجام امور و وظایف خود بهتر عمل می‌کند.

وی در پایان با بیان اینکه در حوزه اطلاعات و توانمندسازی رشد و پیشرفت خوبی داشته‌ایم در مورد چهل‌سالگی انقلاب گفت: چهل‌سالگی انقلاب یکی از نیازهای ضروری کشور است که باید از سوی حوزه هنری روی آن کار جدی شود؛ چرا که مخالفان انقلاب پیش از ما برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران دست به کار شده و به برنامه‌سازی و مستندسازی علیه انقلاب پرداخته‌اند. در نتیجه ما نباید از کار عقب بمانیم و برای خنثی‌سازی دسیسه‌های دشمنان انقلاب آماده باشیم.

در ادامه این نشست، وحید یامین‌پور با ارائه مطالبی در خصوص جامعه شبکه‌ای و نقش حوزه هنری به واکاوی آن در دنیا و نتایج و شرایط آن در ایران پرداخت.

همچنین محسن یزدی، تهیه کننده مستند «روزگار رضاخانی»، نیز در این نشست به معرفی آن پرداخت و اظهار داشت که این مستند به‌زودی از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.


منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین