عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۴۴
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
کارشناس شبکه وهابی مدعی شد حتی یک آیه هم در مورد حضرت ولی عصر (عج) در قران وجود ندارد.
عقیق: دکتر کلهر کارشناس شبکه وهابی نور و کلمه در برنامه یکتا پرستی در قرآن مدعی شد، حتی یک آیه در قرآن در مورد حضرت مهدی (عج) تفسیر نشده است.


لازم به ذکر است، خداوند متعال در «آیه 7 سوره رعد» خطاب به پیامبرش کرده، مى فرماید: «انَّما انْتَ مُنْذِرٌ وَلِکُلِّ قَوْمٍ هادٍ؛ همانا تو بیم دهنده اى و براى هر قومى هدایت گرى است».


از آیه فوق به طور وضوح استفاده مى شود که براى هر قومى در هر عصر و زمانی هدایت کننده اى است به حقّ و حقیقت. و این مقتضاى ربوبیت خداوند است. 

و نیز استفاده مى شود که زمین هیچ گاه از هادى به حقّ خالى نمى گردد، خواه نبى باشد یا غیر نبى، زیرا اطلاق آیه حصر مصداق هادى در انبیا را نفى مى کند، همان گونه که زمخشرى در ذیل آیه شریفه فوق به آن اشاره کرده است، در غیر این صورت لازم مى آید در عصرهایى که از نبى خالى است، حجّت و هادى بشر وجود نداشته باشد.


طبرى در تفسیر خود «جامع البیان، ج 13، ص 142» در ذیل آیه فوق «آیه 7 سوره رعد» از ابن عباس به سند صحیح نقل کرده: «لمّا نزلت (انَّما انْتَ مُنْذِرٌ وَلِکُلِّ قَوْمٍ هادٍ) وضع صلى الله علیه واله یده على صدره، فقال: انا المنذر ولکل قوم هاد، واوما بیده الى منکب على، فقال: انت الهادى یا على، بک یهتدى المهتدون بعدى؛
هنگامى که آیه «انَّما انْتَ مُنْذِرٌ وَلِکُلِّ قَوْمٍ هادٍ» نازل شد، پیامبر (ص) دست خود را بر سینه گذاشت و فرمود: من منذرم و براى هر قومى هادى است. آن گاه اشاره به شانه حضرت على (ع) نمود و فرمود: تنها به واسطه تو است که هدایت شوندگان، بعد از من هدایت مى گردند.


حاکم نیشابورى در «مستدرک حاکم، ج 3، ص 129» به سند صحیح از امام على (ع) در ذیل آیه فوق «آیه 7 سوره رعد» نقل کرده که فرمود: «رسول اللَّه المنذر وانا الهادى؛ رسول خدا منذر ومن هادى ام».


کلینى به سند صحیح «کافى، ج 1، ص 191» از امام باقر (ع) در تفسیر آیه فوق «آیه 7 سوره رعد» نقل کرده که فرمود: «رسول اللَّه (ص) المنذر ولکلّ زمان هادٍ یهدیهم الى ما جاء به نبى اللَّه...؛ رسول خدا (ص) منذر است و براى هر زمانى امام و هادى اى است که مردم را به آنچه پیامبر خدا (ص) آورده دعوت مى کند...».


همچنین از امام محمد باقر (ع) نقل در «کافى، ج 1، ص 192» شده که در ذیل آیه فوق «آیه 7 سوره رعد» فرمود: «رسول اللَّه (ص) المنذر وعلى الهادى، اما واللَّه ما ذهبت منّا وما زالت فینا الى الساعة؛ رسول خدا (ص) منذر و على هادى است. آگاه باش! به خدا سوگند که آیه از ما بیرون نخواهد رفت و دائما در بین ما است تا روز قیامت».

لازم به ذکر است آیات دیگری هم وجود دارد که ما فقط به آیه انذار بسنده کردیم.


منبع:رسا

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین