عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۳۲۷
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
کتاب «جایگاه مدح و مرثیه در مکتب ائمه (ع)» با حضور استاد غلامرضا سازگار و جمعی از پیشکسوتان ستایشگری اهل‌بیت (ع) رونمایی شد.
عقیق:کتاب «جایگاه مدح و مرثیه در مکتب ائمه (ع)» نوشته کمال‌الدین مهدیان (عبدالوهاب) با حضور جمعی از پیشکسوتان مداحی و شاگردان دوره آموزشی خانه مداحان در این خانه برگزار شد.

مهدیان که کارشناسی ارشد از دانشکده اصول دین دارد، این کتاب را در ۵ فصل کلیات و مفاهیم، مطالعات نظری، مدایح، مراثی و نتیجه‌گیری و پژوهش گردآوری کرده است.

شعر از منظر آیات و روایات، نقد و بررسی اشعار اغراق‌آمیز، موهن و سست، تعاریف مدح و مرثیه و تطور آن، جایگاه و عظمت مداحی اهل البیت (ع)، بایدها و نبایدهای مداحی و آسیب شناسی آن، مداحی غیرعالمانه و تبعات آن و نتیجه‌گیری، از مباحث طرح شده در این کتاب است.

 

این کتاب را انتشارات محراب در یک هزار نسخه و با قیمت ۳۸ هزار تومان روانه بازار نشر کرده است. البته بر اساس برچسب داخلی این اثر، هزینه نشر این کتاب را یکی از فعالان هیأت‌های مذهبی پرداخته و روز گذشته در مراسم رونمایی، ۲۰۰ نسخه از آن بین مداحان اهل‌بیت (ع) و هنرجویان کلاس‌های آموزش مداحی به رایگان توزیع شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین