عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۲۹۷
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
حجت الاسلام پناهیان در مراسم برزگداشت 9 دی:
زمانی که صدام بر ضد آمریکا بلند شد برخی نظیر نهضت آزادی گفتند به صدام کمک کنیم رهبری اجازه ندادند که اگر کمک می‌کردیم آمریکا به بهانه عراق به کشورمان حمله می‌کرد، زمانی برخی می‌گفتند فلانی و فلانی عامل پیشرفت کشور شد رهبری فرمودند علم عامل پیشرفت کشور است و باید آن را تقویت کنیم.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا پناهیان» استاد حوزه و دانشگاه دیروز (یکشنبه ۹دی) به مناسبت برزگداشت 9 دی در دانشگاه تهران به سخنرانی پرداخته و گفت: ماجرای فتنه 88 یک بخش حداقلی و حداکثری به لحاظ جمعیت داشت، بخش حداقلی می‌دانستند که در انتخابات تقلب نشده و می‌خواستند بازی را به نفع خود تغییر بدهند و همه چیز را نابود کنند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: بخش حداکثری جمعیتی بودند که به دلیل قبول جریانی فریب تقلب در انتخابات را باور کرده بودند، در این انقلاب قشری از جامعه دچار سوء تفاهم شدند که ما همواره درباره آنها هزینه و شرر می‌دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه ایجاد دوقطبی سیاسی دروغی بود که سبب شد افرادی ضعیف، زرنگ و سودجو انتخاب و از کسانی تبعیت شود که شایستگی نداشتند، عنوان کرد: امروز هر دو گروه اصولگرا و اصلاح طلب نسبت به سران خود انتقاد دارند.

استاد حوزه و دانشگاه، گرم کردن مساله دو گروه اصول‌گرا و اصلاح طلب در کشور کار صهیونیست‌ها دانست و اظهار کرد: بین دو جریان سیاسی همواره اختلاف نظر وجود دارد اما داغ کردن این اختلاف کار دشمن است که جلوی پیشرفت را بگیرد، در تمام زمینه‌ها جناحی رفتار کردن سبب ضربه به کشور می‌شود.

وی افزود: صهیونیست‌ها که طرح دو قطبی را ریختند سال‌هاست که اروپا را اینگونه تحت تسلط خود دارند، امروز سردمداران کشور فرانسه می‌گویند دوران دوقطبی چپ و راست گذشته است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه اختلاف نظر سبب رشد مدیریت می شود اما وقتی همین امر سبب دوقطبی شود عامل خفقان در کشور است ؛ ابراز کرد: امروز دیکتاتوری‌های سیاسی نتیجه دوقطبی و جناح بندی سیاسی است که در اروپا نیز تجربه می‌شود.

استاد حوزه علمیه افزود: زمانی علما مقابل دموکراسی و جمهوری رضاخانی ایستادند زیرا متوجه شدند در آن جناح‌بندی سیاسی رخ خواهد داد که بدتر از دیکتاتوری است.

وی با تاکید بر اینکه دوقطبی سیاسی که مانع شایسته‌سالاری است بدتر از دیکتاتوری است، گفت: در جناح بندی سیاسی کشورمان برخی یک گروه را عقلانی و واقع نگر و دیگری را ارزشی و آرمان‌گرا معرفی می‌کنند و با همین دروغ‌پردازی‌ها سبب افزایش اختلاف می‌شوند در حالی که انقلاب و اهداف آن بر مبنای عقلانیت و واقع‌بینی بنا نهاده شده و ما مفهومی به نام ارزشی نداریم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه مفهوم ارزشی را غربی‌ها ساختند که به دینداران خود نسبت بدهند و بگویند ما واقع‌بین هستیم، عنوان کرد: در اسلام تعریف دین به شدت عقلانی بوده که دنبال کسب منافع دنیوی و اخروی انسان است، هویت انقلاب اسلامی هم چیزی جز تامین منافع بشری نیست.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروز دعوای انقلابی و غیرانقلابی بر سر میزان واقع‌بینی بر مبنای عقل یا توهم است، ابراز کرد: یک انقلابی پدیده‌ها را عقلانی محاسبه کرده و بر همان اساس تصمیم می‌گیرد، زمان مرحوم بازرگان بر اساس توهم می‌خواست با گروهک‌ها مذاکره کرده و کردستان را به آنان واگذار کند اما شهید متوسلیان بر مبنای عقل رفتار کرده و اجازه نداد. همچنین بنی صدر در اثر توهم می‌گفت زمین خوزستان را می‌دهیم زمان می‌خریم.

وی افزود: یک انقلابی پدیده‌ها را عقلانی محاسبه کرده و میزان اصرار او بر فلان واقعیت عقلانی به میزان اهمیت آن و اثر آن بر دیگر واقعیات‌ها است.


حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه دین هیچ سخن غیرعقلانی ندارد، گفت: امروز دیکتاتورهای رسانه‌ای خبیث‌تر از دیکتاتورهای خونخوار گذشته هستند که حتی اجازه تحقیق و گفتگو نمی‌دهند.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از امیرمومنان امام علی(ع) خطاب به ابوموسی اشعری که هر کس عقل و تجربه را زیرپا گذارد او شقی است، اظهار کرد: این مساله که بدون ولایت جامعه سامان پیدا نمی‌کند را می‌شود با عقلانیت به اثبات رساند، اگر به دعاهای رسیده از ائمه معصومین(ع) خوب دقت کرده باشید 99 درصد آنها بر مبنای واقع بینی و عقلانیت است.

وی افزود: اگر ما رهبری را قبول داریم به این علت است که در همه مواضع و رهنمودهای عاقلانه داشتند و دارند، زمانی که صدام بر ضد آمریکا بلند شد برخی نظیر نهضت آزادی گفتند به صدام کمک کنیم رهبری اجازه ندادند که اگر کمک می‌کردیم آمریکا به بهانه عراق به کشورمان حمله می‌کرد، زمانی برخی می‌گفتند فلانی و فلانی عامل پیشرفت کشور شد رهبری فرمودند علم عامل پیشرفت کشور است و باید آن را تقویت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: در فتنه 88 برخی درخواست ابطال انتخابات را داشتند رهبری فرمودند با وجود 12 میلیون اختلاف جایز نیست انتخابات رد شود هر کس شکایت دارد در دادگاه سند بیاورد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اسلام و ولایت کاری جز پرورش عقل ندارد، گفت: زمان مذاکرات با آمریکا رهبری فرمودند که من به مذاکره با آمریکا خوش‌بین نیستم، کسی که گفت اینجا جای خوش‌بینی و بدبینی نیست متوهمانه صحبت کرد.

وی درباره علت اینکه 9 دی به عنوان روز بصیرت نامگذاری شده بیان کرد: برخورد عقلانی مردم با یک پدیده اجتماعی که سبب کشته‌سازی و ضرر به کشور شده بود سبب شد که این روز نام بصیرت به خود بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه درباره آزادی و حقوق بشر در دنیا دروغ‌پردازی‌های زیادی صورت گرفته است، عنوان کرد: اختلاف نظر خوب است اما باید با واقع‌بینی همراه باشد، در جریان فتنه 88 بیشترین سوءاستفاده از جناح‌بندی دروغین به عمل آمد. هرکس پای عقل ایستاده و واقع بینانه رفتار برخورد کرد او انقلابی است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین