عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۲۵۸
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
پاسخ های صریح آیت الله وحید به بعضی مطالب منتسب به ایشان:
حضرت آیت الله وحید خراسانی در پی برخی مطالب منتسب به این مرجع تقلید، پاسخ های صریح به آن دادند.
عقیق:پاسخ صریح حضرت آیت الله  وحید خراسانی به بعضی مطالب منتسب به ایشان به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در پی سؤالات مکرّر مقلدین و مؤمنین از دفتر حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی (مدظلّه العالی) معظم له، در جلسۀ هفتگی پاسخ به استفتائات شرعی، به این سؤالات اینگونه پاسخ دادند:

سوال اول: آیا حضرت عالی به شخص یا اشخاصی از تلامذۀ خود یا غیر آنها، توصیه فرمودید (ولو اشارة ) که رسالۀ عملیه چاپ نمایند؟

جواب: باسمه تعالی أبداً حتی إشارةً،اگر کسی هم ادعا کرد نفی کنید ما خودمان در کار خودمان گیر هستیم تا برسد به کار دیگران.

 

سوال دوم : آیا حضرت عالی، احتیاطات خودتان را به کسی از تلامذه خودتان یا غیر آنها، ارجاع فرموده اید؟ وظیفه مقلدین حضرت عالی در احتیاطات چه می باشد؟

جواب: باسمه تعالی أبداً ما به کسی ارجاع ندادیم خود مقلدین به فالأعلم رجوع کنند.

 

سوال سوّم : آیا حضرت عالی در أمور اعتقادی، شخصی از شاگردان خود یا غیر آنها را معین فرموده‌اید که مؤمنین به ایشان رجوع نمایند؟

جواب: باسمه تعالی أبداً ما به کسی إرجاع ندادیم.

 

سوال چهارم : آیا حضرت عالی به کسی از شاگردان خود یا غیر آنها اجازۀ اجتهاد شفاهاً داده اید؟ یا کسی از شاگردان خودتان یا غیر آنها را مجتهد خطاب کرده اید؟

جواب: باسمه تعالی أبداً.

 

سوال پنجم : اگر کسی ادعای اجازۀ اجتهاد کتبی از حضرت عالی داشته باشد در چه صورتی مورد تایید شما می‌باشد؟

جواب: باسمه تعالی اگر خط و امضاء ما باشد و جعلی نباشد معتبر است و إلّا فلا.

 

سوال ششم : بعضی از اشخاص مطالبی را به حضرت عالی نسبت می دهند که مدعی هستند در جلسات خصوصی مطرح فرمودید که این مطالب با آنچه حضرت عالی در بحث و مجالس عمومی بیان نموده اید، مطابقت ندارد، مرجع در صحت و سقم این مطالب چیست؟

جواب: باسمه تعالی مرجع مطالبی است که در جلسات بحث و عمومی مطرح نموده ایم و اگر کسی چنین ادعائی داشته باشد برای صحت و سقم آن به خود ما رجوع کنند و اگر دسترسی به ما نبود به مؤسسه ای که تحت عنوان مؤسسه نظارت و تنظیم و نشر آثار تأسیس گردیده است رجوع کنند.

 

سوال هفتم : مؤسسه‌ای که تحت عنوان، (موسسه نظارت، تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی) به دستور حضرت عالی تأسیس گردیده است، مورد تأیید و تصدیق کامل شما در جهات تألیف و تصنیف، تحشیه، تقریرات درس، تنظیم و تدوین مطالب اعم از شرح حال، اجازات ، وکالت نامه ها، ملاقات‌ها و خاطرات و غیره می‌باشد؟

جواب: بله مورد تأیید است

ده ربیع الثانی

۱۴۴۰



منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین