عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۲۵۴
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی:
امام جمعه موقت تهران گفت: اینکه آمریکا از سوریه خارج شده، به دلیل اقتدار بالای مردم ایران بوده و برخی از غرب‌زدگان داخلی مردم را با بی بصیرتی‌های خودشان گرفتار کرده‌اند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی شنبه شب در مراسم سوگواری و عزاداری به مناسبت سالروز ارتحال حضرت موسی مبرقع(ع) که در جوار مرقد این امامزاده برگزار شد، عنوان کرد: ما وظیفه داریم نسبت به اهلبیت(ع) معرفت پیدا کنیم، چرا که معرفت سرچشمه محبت می‌باشد و از لوازم مودت این است که اگر کسی را دوست داریم، لوازم و آثار او را نیز باید دوست بداریم.

وی گفت: با ائمه بودن امتیازی بوده که با هیچ امتیازی قابل مقایسه نیست، چرا که پیامبر(ص) و اهلبیت(ع) از پدر برای ما مهربان‌تر هستند و ما باید از خداوند جدا نشدن از چهارده معصوم در روز قیامت را برای خودمان بخواهیم.

امام جمعه موقت  تهران تاکید کرد: پرودگار ما را به لبیک گفتن به دستورات پیامبر اکرم(ص) فراخوانده و این سفارش قرآن کریم به خاطر خودمان است، چرا که پیامبر و اهلبیت ایشان به این‌ها نیاز ندارند.

این خطیب توانا بیان کرد: اینکه ما در اربعین راهی حرم امام حسین(ع) می‌شویم به دلیل این است که خودمان از این سرچشمه زیبایی ها بهره‌مند شویم و ما باید بدانیم که در خارج از این صراط، به سعادت نمی‌رسیم.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی عنوان کرد: اگر کسی مقابل ولایت امیرالمومنین(ع) بایستد حیات انسانی پیدا نمی‌کند و راه آدم شدن راه ولایت امیرالمومنین(ع) می‌باشد.

وی تصریح کرد: خداوند قبل از هشدار دنیوی، به انسان هشدار اخروی می‌دهد، عزت و سرنوشت همه ما دست خدا بوده و باید برای عزتمند شدنمان دامن خدا را بگیریم و زمانی که آتش فتنه روشن شود، تر و خشک با هم سوزانده می‌شوند.

امام جمعه تهران مطرح کرد: زیر سایه ولایت بودن ضد فتنه بوده و راه نجات از خطرات می‌باشد، اما مقابله با ولایت خانمان سوز و از بین برنده همه خوبی‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با تاکید بر لزوم ایجاد نگاه صحیح نسبت به مرگ یادآور شد: ما هر طوری که خدا را بپنداریم، خدا نیز همانگونه با ما برخورد می‌کند، بنابراین ما اگر مرگ را انتقال از ویرانه به آبادانی بدانیم، همین امر برای ما محقق می‌شود.

وی ادامه داد: اینکه همه مردم مرگ بر آمریکا و آل سعود  سر می‌دهند، نتایج آن در روز قیامت دامن ستمگران آن‌ها را خواهد گرفت.

این خطیب توانا با بیان اهمیت مفهوم ولایت در اسلام اضافه کرد: اسلام هم دنیا را و هم آخرت را آباد می‌کند و این اسلام در گرو پذیرش ولایت است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی ابراز کرد: ولی فقیه حجت حجت خدا بوده و امام زمان(عج) ولی فقیه را حجت خود می‌دانند، امام خمینی(ره) نیز این مسیر را برای ما احیا کرد و نشان داد که علاوه بر آخرت، دنیا نیز مهم است.

وی عنوان کرد: در کشور ما رای کسی رسمیت نداشت، اما امروز مردم خودشان مسئولان را انتخاب کرده اند و به همین دلیل مردمی که برخی از مسئولان را انتخاب کرده‌اند نمی‌توانند انتقادی بکنند، چرا که خودشان مسئولان فعلی را انتخاب کرده اند و دنیای آن‌ها با مشکل روبه رو شده است.

امام جمعه قم مطرح کرد: خدای متعال همیشه در توبه را برای بندگان خود باز نگه داشته‌اند و مردمی که به انتخاب‌های نادرست دست زده‌اند، اگر در پیشگاه خداوند ابراز پشیمانی کنند، ذات اقدس الهی از گناه آن‌ها می‌گذرد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: فتنه سال ۸۸ خلاف شرع، امنیت و قانون بود و قانون شورای نگهبان را مسئول انتخابات می‌داند و کسانی که خودشان به عملکرد شورای نگهبان نظارت دقیق داشتند، به نتیجه آرا بی احترامی کرده و برای نخستین بار در سطح بین‌المللی آبروی نظام اسلامی را بردند.

وی اهمیت بصیرت را موردتوجه قرار داد و افزود: بصیرت یعنی تشخیص و تصمیم به موقع و متاسفانه برخی از مسئولان ما زمانی که تشویق دشمنان را می‌بینند، متوجه خباثت آنان نمی‌شوند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: ولایت فقیه بحث پیچیده‌ای نبوده و در زمان غیبت امام معصوم، کلی فقیه وظیفه هدایت امت را بر عهده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در زندگی خود تمام دارای‌شان جز اندکی نمی‌شود و تمام شخصیت‌های مطرح دنیا به بزرگی ایشان اقرار کرده‌اند.

وی با انتقاد از رویه‌های غلطی که در جامعه ایجاد شده ابراز کرد: متاسفانه امروز هر کس متدین است عنوان تندرو می‌گیرد، اما به سازشکاران لقب معتدل داده می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی اظهار داشت: اینکه آمریکا از سوریه خارج شده، به دلیل اقتدار بالای مردم ایران بوده و برخی از غرب‌زدگان داخلی مردم را با بی بصیرتی‌های خودشان گرفتار کرده‌اند.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین