عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۲۱۰
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
آیت‌الله نوری همدانی:
مرجع تقلید شیعیان گفت: انقلاب اسلامی روزبه‌روز وسعت بیشتری پیدا می‌کند و بسیاری از حرکت‌ها و جنبش‌هایی که در کشورهای دیگر به‌ویژه کشورهای اروپایی رخ می‌دهد برگرفته از انقلاب اسلامی ایران و تفکرات امام راحل است.
عقیق: آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از دانشجویان دانشکده الرضوان لبنان، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار اظهار داشت: فکر، قلب و هدف ما با شما هماهنگ بوده و ازاین‌جهت برای ما مایه خوشبختی است که با شما دیدار می‌کنیم.

وی با اشاره به سفر خود به لبنان گفت: در این کشور شخصیت‌ها و افراد بسیاری بودند که از جهت فرهنگی دارای فرهنگ بالا و ازنظر مبارزه با رژیم صهیونیستی شخصیت‌هایی مثل سید حسن نصرالله در خط مقدم بودند، ازاین‌جهت از دیدار شما خرسند هستیم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیه 104 از سوره آل‌عمران ابراز کرد: این آیه تأکید دارد که باید در میان امت اسلام جمعیتی باشند که دنیا را به اسلام دعوت کنند، اطلاعات، آگاهی و شهامت این افراد باید در حد بالا باشد که دنیا را به خیر و صلاح اسلام دعوت کرده و جامعه را امربه‌معروف و نهی از منکر کرده و مردم را دعوت به معروف و آن‌ها را از منکرات نهی کنند، به‌درستی که این‌ها فلاح و رستگاری را دارند.

آیت‌الله نوری همدانی خطاب به حضار تأکید کرد: کسانی که در راه علم و تحقیق و جهاد اسلامی گام بردارند دارای فضیلت بسیار هستند، و بر اساس روایات مقام و موقعیت اهل علم بسیار بالا است اما شما دارای وظایف بسیار سنگینی هستید که شناخت معروف و عملی ساختن آن نخستین وظیفه شما است.

وی با بیان اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر اظهار داشت: کسانی که مردم را به جهاد با دشمنان اسلام و عملی کردن معروف‌ها و ترک از منکرات  دعوت می‌کنند از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و در روایات فراوانی اهل‌بیت(ع) تأکید بر دعوت عملی مردم به‌سوی اسلام دارند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به آیه 103 از سوره آل‌عمران گفت: شما کسانی هستید که در راه تعلیم و تعلم علوم گام برمی‌دارید، و از امام صادق(ع) روایت‌شده که کسی که در حال علم‌آموزی از دنیا برود در مقام شهید از این دنیا رفته است، درنتیجه علما دارای جایگاه ویژه‌ای بوده و خداوند متعال طلاب علم را بسیار دوست می‌دارد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در مورد اهمیت جهاد علمی اظهار داشت: مصداق کامل در مواجه با صهیونیست‌ها و دشمنان شما عالمان شیعه هستید که امروز در برابر آمریکا، صهیونیست ، آل  سعود و دشمنان اسلام ایستاده‌اید و بحمدالله به‌تدریج  جریان حق در سوریه و عراق و سایر کشورهای مسلمان به پیروزی خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: الحمدالله روزبه‌روز تحولی که امام راحل به وجود آوردند وسعت بیشتری پیدا می‌کند، برخی فکر می‌کردند این انقلاب کم‌کم خاموش می‌شود اما بحمدالله این انقلاب روزبه‌روز وسعت بیشتری پیدا می‌کند و بسیاری از حرکت‌ها و جنبش‌هایی که در کشورهای دیگر رخ می‌دهد برگرفته از انقلاب اسلامی ایران و تفکرات امام راحل است.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: این انقلاب و این تحول روزبه‌روز قوی‌تر شده و دشمن ضعیف‌تر می‌شود و این انقلاب زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) خواهد شد.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین