عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۲
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
بیانی جالب از حجت الاسلام آقاتهرانی درباره بداخلاقی با خانواده:
عقیق: سعدبن­ معاذ يکي از بهترين اصحاب و ياوران پيامبر (ص) بود. او بزرگ انصار و از نخستين کساني از مردم مدينه بود که اسلام آورد. او بازوي ولايت و رسالت بود.
 
وقتي که خبر رحلت سعدبن­معاذ را به پيامبر دادند، آن حضرت به سرعت با پاي پياده و برهنه به سوي جنازه سعد شتافتند در حالي که در بين راه عبا از دوش مبارکشان افتاد و حضرت اعتنايي نکردند.
 
به هنگام تشييع جنازه ديدند که رسول خدا (ص) در پشت تابوت، سمت راست تابوت، جلوي تابوت و سمت چپ تابوت حرکت مي­کنند. پرسيدند: «يا رسول الله، اين چه حالي است که از شما مي­بينيم؟!» فرمودند: به خدا قسم، دستم در دست برادرم جبرائيل است که مرا دور تابوت سعد طواف مي­دهد. اينک جبرائيل و ميکائيل به همراه هفتاد هزار ملک در تشييع جنازه سعد شرکت کرده­اند. پيامبر اکرم (ص) با دست مبارک خويش بدن مطهر سعد را درون قبر گذاشت و براي او از خداوند طلب مغفرت فرمود.
 
مادر سعد وقتي اين صحنه را ديد، خطاب به فرزندش سعد گفت: «فرزندم، بهشت گواراي وجودت باد»
 
پيامبر با شنيدن اين جمله چهره درهم کشيد و با ناراحتي و عتاب فرمود: مادر سعد! درباره امر پروردگار اين­گونه با قاطعيت سخن مگو!  همينک قبر، چنان فشاري بر فرزندت سعد وارد ساخت که شيري که در دوران کودکي از سينة تو نوشيده بود، از سر انگشتانش خارج شد.
 
همه مات و مبهوت مانده بودند، آخر چرا؟ کسي که هفتاد هزار ملک به تشييع جنازه­اش آمده­اند و پيامبر با دست خويش او را دفن کرده و برايش طلب مغفرت فرموده­اند، چرا بايد چنين فشار قبري داشته باشد؟ حضرت در پاسخ فرمودند: آري، براي آن است که اخلاقش با اهل و عيالش اندکي بد بوده است!!
 
منبع: سایت دفتر حجت الاسلام آقاتهرانی
212113

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حاتم نیا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
0
0
سلام وب سایت خوبی دارید خوشحال می شم که با شما تبادل لینک داشته باشم
اگر تمایل به تبادل لینک با ما رو دارید لطفا ما رو با نام “نهج البلاغه” لینک کنید بعد به ما خبر بدهید تا فورا شما رو لینک کنیم
www.nahjolbalaghe89.com
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
0
0
ممنو از وب سایت بی نظرتون واقعا به عنوان یه شیعه به خودم افتخار میکنم که یه همچین وبسایتی راه اندازی شده.
سپاس
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین