عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۰۶۲
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸
کیانوش گلزار راغب:
یک نویسنده دفاع مقدس، درباره ویژگی شخصیتی مرتضی سرهنگی گفت: او با تلاش‌های خود شیوه جدیدی را برای خاطره‌نگاری و ثبت تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایجاد کرد و مانع خام‌فروشی خاطرات رزمندگان و تاثیرگذاران انقلاب اسلامی شد.
عقیق: کیانوش گلزار راغب، درباره ویژگی‌های اخلاقی و حرفه‌ای مرتضی سرهنگی گفت: مرتضی سرهنگی انسانی بزرگ، اثرگذار و بسیار آگاه به حرفه خودش است. او را بحق می‌توان پدر ادبیات انقلاب و دفاع مقدس نامید، او توانست با نگارش کتاب‌های اثربخش خود سبک جدیدی از خاطره‌نگاری را ارائه دهد و موقعیت ادبیات انقلاب و دفاع مقدس را از یک فضای نامشخص به یک ثبات و سبک منحصربه‌فرد برساند. ما در قبل از آقای سرهنگی نیز تولیداتی در حوزه خاطره‌نگاری داشتیم اما به دلیل سبک نوشتن و شیوه بیان خاطره مخاطب جذب آن‌ها نمی‌شد؛ به عبارتی ما خاطرات را خام‌فروشی می‌کردیم اما مرتضی سرهنگی بر اساس نیاز مخاطب دست به قلم شد و توانست ضمن رضایت خواننده رونق ویژه‌ای را به ادبیات انقلاب و دفاع مقدس بازگرداند.

وی ادامه داد: مرتضی سرهنگی در متن خود و روایت واقعه انسجام و کشش بسیار بالایی دارد و از همین رو نوشته‌های او برای خواننده بسیار جذاب است. همان طور که رهبر انقلاب تاکید دارند، خاطره نقش بسیار مهمی در عرصه فرهنگی و اجتماعی ایفا می کند و کالای ارزشمند فرهنگی است که باید به شکل ویژه در اختیار خوانندگان و مخاطبین قرار گیرد. کتاب ماندگار است و اگر ماندگاری آن با متن های جذاب تضمین شود، سال‌های سال در جامعه اثرگذار و اثربخش خواهد بود. از همین رو خاطرات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به واسطه اینکه هم تاریخ را روایت می کند و هم حماسه را، می‌تواند برای خواننده هم لذت‌بخش باشد و هم او را با گذشته، ارزش‌ها، اعتقادات راسخ و ناب پیوندی مجدد بزند که این مسئله می تواند در ادامه مسیر انقلاب، بسیاری از توطئه های دشمن را خنثی کند.

این نویسنده درباره ویژگی های اخلاقی مرتضی سرهنگی نیز گفت: مرتضی سرهنگی، استادی دغدغه‌مند، بسیار صبور، شایسته و هوشمند است. او به جای اینکه حرف بزند، هدفمند به سراغ اصل مطلب میرود، مخاطب را برانداز می‌کند، نیازهای او را که شناخت دست به قلم می برد و تولید می کند. اگر نگاهی به تلاش های دفتر ادبیات مقاومت حوزه هنری داشته باشید، بیش از 800 جلد کتاب توسط این دفتر و با حمایت، مشورت و نظارت مرتضی سرهنگی به چاپ رسیده است. حال اگر دو برابر این تعداد کتاب و سوژه نیز توسط آن‌ها رد شده باشد، مرتضی سرهنگی با بیش از 2هزار نویسنده انقلاب اسلامی جلسه داشته و آن‌ها را ارشاد و راهنمایی کرده است. تجارب مرتضی سرهنگی در حوزه ادبیات مقاومت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بی‌مانند است؛ از همین رو اشراف بر موضوع، شناخت مخاطب و دغدغه های او برای چاپ کتاب های طراز اول او را از سایرین متمایز می کند.

گفتنی است، مراسم رونمایی از مستند پرتره مرتضی سرهنگی با عنوان «متولد آذر»، ساعت 15 یک‌شنبه 2 دی‌ماه در تالار سوره حوزه هنری با حضور شخصیت‌های فرهنگی، ادبی و سینمایی کشور برگزار می‌شود. مستند «متولد آذر» به کارگردانی و تهیه کنندگی سید رضا حسینی به زندگی و زمانه مرتضی سرهنگی، چهره برگزیده هنر انقلاب و پژوهشگر پیش‌کسوت دفاع مقدس می‌پردازد.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین