عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۹۴۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
رئیس ستاد معراج شهدای مرکز از ورود پیکرهای مطهر شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس خبر داد و برنامه زیارت مردمی این شهدا را تشریح کرد.
عقیق:سرهنگ ابراهیم رنگین، رئیس ستاد معراج شهدای مرکز با اشاره به ورود پیکرهای مطهر شهدای تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس به معراج گفت: پیکر مطهر 72 شهیدی که هفته گذشته در روز 20 آذرماه 97 از مرز شلمچه وارد کشور شدند، روز گذشته؛ سه شنبه 27 آذرماه 97 وارد معراج شهدای تهران شدند.

وی افزود: این پیکرهای مطهر که به منظور برگزاری مراسم وداع با حضور مردم خوزستان به معراج شهدای اهواز منتقل شده بودند، سرانجام برای برگزاری مراسم وداع مردمی و انجام عملیات شناسایی هویت، وارد معراج شهدای تهران شدند.

رنگین گفت: مراسم وداع و زیارت مردمی با پیکرهای مطهر شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس از امروز چهارشنبه تا جمعه شب به مدت سه روز ادامه خواهد داشت. عموم مردم می‌توانند برای زیارت پیکر مطهر این شهدا در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه یعنی28 و 29 آذرماه از نماز ظهر و عصر تا ساعت 9 شب و در روز جمعه 30 آذرماه از ساعت 10 صبح تا ساعت 10 شب به معراج شهدای تهران واقع در خیابان بهشت، کوچه معراج مراجعه کنند.

وی با اشاره به تعداد شهدای حاضر در معراج گفت: پیکرهای مطهر 46 شهیدی که صبح روز گذشته در 27 آذرماه 97 از مرز مهران وارد کشور شدند نیز در روز پنج شنبه به این 72 شهید ملحق شده و مردم می‌توانند در روز‌های پنجشنبه و جمعه با پیکر مطهر 118 شهید تازه تفحص شده دیدار کنند. پیکر مطهر 4 تن از شهدای مجاهد عراقی عضو لشکر بدر نیز در میان این پیکرهای مطهر است.

رئیس ستاد معراج شهدای مرکز در ادامه تصریح کرد: بعد از برگزاری این مراسم وداع مردمی در معراج شهدای، عملیات تخصصی شناسایی هویت پیکرهای 118 شهید دفاع مقدس آغاز خواهد شد. فرآیند نمونه‌گیری، آزمایش DNA، مراحل ژنتیکی و کارهای کارشناسی در این زمینه پیگیری می‌شود. مشخصات شهدایی که هویت آن‌ها بعد از مراحل کارشناسی شناسایی می‌شوند، بعد از اتمام عملیات شناسایی هویت شهدا اعلام خواهد شد.

پیکرهای مطهر 72 شهید دوران دفاع مقدس که در مناطق عملیاتی جنوب عراق و استان‌های میسان و بصره کاوش شده‌اند، در 20 آذرماه 97 از مرز شلمچه وارد شدند. این شهدا مربوط به عملیات‌های رمضان، محرم، کربلای5 و تک دشمن در شلمچه هستند که متعلق به لشکر 14 امام حسین(ع)، لشکر 8 نجف، لشکر 19 فجر، لشکر 27 حضرت رسول (ص)، لشکر 10 سید الشهدا(ع)، یگان‌هایی از ارتش جمهوری اسلامی و مجاهدین عراقی در لشکر بدر هستند. همچنین پیکرهای مطهر 46 شهید دوران دفاع مقدس که در تفحص مناطق زرباطیه و مندلی عراق کشف شده‌اند، همزمان با روز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) در مرز مهران مورد استقبال باشکوه مردم ایلام قرار گرفت. این شهدا مربوط به عملیات‌های کربلای6 ، والفجر3 و عاشورای 2 بوده که به یگان‌های لشکر88 زاهدان، لشکر16 زرهی قزوین، نیروی زمینی ارتش، لشکر 5 نصر، لشکر 21 امام رضا(ع) و نیز لشکر 17 علی ابن ابی طالب(ع) و لشکر 41 ثارالله(ع) تعلق دارند.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین